Sökning: "envägs- och tvåvägskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden envägs- och tvåvägskommunikation.

  1. 1. Kommunikation i Ledarskap på distans : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linus Strömberg; Jesper Persson; [2021]
    Nyckelord :Supervisor employee interaction; teleworking; COVID-19; Management styles; Pandemic; Workplace environment; Business communication; Communications; Homeworking; meeting; Digital leadership; Case study; Virtual leadership; Input process outcomes IPO model; Ledare medarbetare interaktion; Distansarbete; COVID-19; Ledarstilar; Pandemi; Arbetsmiljö; Affärskommunikation; Kommunikationer; Hemarbete; Möten; Digitalt ledarskap; Fallstudie; Virtuellt ledarskap; Input-Process-Outcome IPO modell;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att studera hur sättet att kommunicera mellan chef och medarbetare påverkats, där flertalet anställda till följd av COVID-19 fått ställa om och arbeta på distans. Metod: Studien är genomförd som en kvalitativ enfallsstudie med tvärsnittsdesign, på ett finansbolag beläget i Västra Götaland. LÄS MER

  2. 2. Regionala DMOs marknadsföring och sociala mediers påverkan

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Mattias Angel; Albert Berggren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Destination management organizations (DMOs) är organisationer som ofta är uppbyggda av två eller flera medlemsorganisationer. En huvudsaklig uppgift som DMOs har är att marknadsföra destinationen. Sociala medier är något som förändrat sättet många organisationer bedriver sin marknadsföring på. LÄS MER

  3. 3. Den moderna kommunikationsplattformen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Oliver Holder Olsson; Philip Cascalheira; [2020]
    Nyckelord :kommunikation; Idrott; Sociala medier; Public relations;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur idrottsföreningar i Malmö kommunicerar via socialamedier. Kommunikation via sociala medier har blivit en självklar del av människors vardagoch har kommit att förändra det sätt som vi människor kommunicerar på. LÄS MER

  4. 4. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jakob Säw; Kristin Claréus Wästlund; Klara Schåltz Bodinson; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Politisk kommunikation; Public relations; Relation; Relationsarbete; Interaktion;

    Sammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  5. 5. Mötet mellan förskola och hem : Några vårdnadshavares uppfattningar om den vardagliga informationen från förskolan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Nina Johansson; [2015]
    Nyckelord :förskola; språk; sociokulturell teori; kommunikationsteori; informationsutbyte; samspel;

    Sammanfattning : Förskolan har riktlinjer från Skolverket i form av en läroplan. Förskolan är ett komplement till hemmet och en riktlinje i läroplanen berättar att hemmet ska göras delaktig och involverad i verksamheten. LÄS MER