Sökning: "envägskommunikation media"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden envägskommunikation media.
1. "Dela gärna vidare" : En kvalitativ innehållsanalys av svenska partiledares kriskommunikation på Instagram under sommaren 2023 gällande koranbränningarna och det försämrade säkerhetsläget
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Under sommaren 2023 präglades Sverige av koranbränningar och ett försämrat säkerhetsläge. Studien undersöker svenska partiledares kriskommunikation på plattformen Instagram under denna period och studiens syfte är således att undersöka hur svenska partiledare använde plattformen Instagram som kommunikationskanal för kriskommunikation under sommaren 2023. LÄS MER
2. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER
3. Yttrandefrihet inom ramen för lojalitetsplikt - Arbetstagarens rätt att använda sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Social media is getting more and more integrated in our society and our daily life. It is a big platforme where individuals easily can express their feelings and thoughts. This essay aims to examine the social media's importance connected to the labour market. LÄS MER
4. CSR Kommunikation : En kvalitativ studie hur svenska hotell väljer att kommunicera CSR
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet: Denna studie syftar på att söka en ökad förståelse kring hur svenska hotell arbetar med CSR samt vilka strategier hotellen tillämpar för att kommunicera ut sitt CSR arbete. Metod: För att kunna svara på syftet har valet gjorts att använda kvalitativa metod genom att intervjua åtta hotell som verkar i Sverige. LÄS MER
5. FACEBOOK OCH POLITIK En komparativ studie mellan två politikers konton på Facebook.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå nivå Termin/år: Ht/2015 Handledare: Nicklas Håkansson Examinator: Rapport nr:C943 Syfte: Studiens syfte är att undersöka innehållet i publicerade inlägg på Facebook som har gjorts utav konton som tillhör svenska partiledare. Teori: Bygger främst på funktionell teori om politisk kampanjdiskurs, kommunikationsmodeller och personifikation. LÄS MER