Sökning: "envägskommunikation media"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden envägskommunikation media.

  1. 1. "Dela gärna vidare" : En kvalitativ innehållsanalys av svenska partiledares kriskommunikation på Instagram under sommaren 2023 gällande koranbränningarna och det försämrade säkerhetsläget

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Malva Mårtensson; Ida Lindroos; [2023]
    Nyckelord :Instagram; Quran burnings; deteriorating security situation; crisis communication; Swedish party leaders; semiotics; rhetoric.; Instagram; koranbränningar; säkerhetsläget; kriskommunikation; svenska politiker; semiotik; retorik;

    Sammanfattning : Under sommaren 2023 präglades Sverige av koranbränningar och ett försämrat säkerhetsläge. Studien undersöker svenska partiledares kriskommunikation på plattformen Instagram under denna period och studiens syfte är således att undersöka hur svenska partiledare använde plattformen Instagram som kommunikationskanal för kriskommunikation under sommaren 2023. LÄS MER

  2. 2. How do B2B use social media to build trust? : An exploratory study in what aspects create, maintain and destroy interorganizational trust

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elin Adolfsson; Ida Kucera; [2023]
    Nyckelord :B2B; inter-organizational; trust; business relationships; social media; transparency; trust creation; trust maintenance; trust destruction; B2B; interorganisatorisk; förtroende; affärsrelationer; sociala medier; transparens; skapa förtroende; underhålla förtroende; förstöra förtroende;

    Sammanfattning : Social media usage in the B2B sector is increasing at a slower rate than B2C and the research literature sends a unanimous message; B2B firms would benefit in multiple ways using social media as a tool when establishing and entertaining business relationships. The concept of trust is proved to be of great importance in the construction of these relationships. LÄS MER

  3. 3. Yttrandefrihet inom ramen för lojalitetsplikt - Arbetstagarens rätt att använda sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Emma And; [2021]
    Nyckelord :Lojalitetsplikt; yttrandefrihet; sociala medier; kritikrätt; tystnadsplikt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Social media is getting more and more integrated in our society and our daily life. It is a big platforme where individuals easily can express their feelings and thoughts. This essay aims to examine the social media's importance connected to the labour market. LÄS MER

  4. 4. CSR Kommunikation : En kvalitativ studie hur svenska hotell väljer att kommunicera CSR

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johan Dahlén; Andreas Dahlén; [2017]
    Nyckelord :CSR; communication; social responsibility; hotel; sustainability; communication strategies; CSR; kommunikation; samhällsansvar; Hotell; hållbarhet; kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Syftet: Denna studie syftar på att söka en ökad förståelse kring hur svenska hotell arbetar med CSR samt vilka strategier hotellen tillämpar för att kommunicera ut sitt CSR arbete. Metod: För att kunna svara på syftet har valet gjorts att använda kvalitativa metod genom att intervjua åtta hotell som verkar i Sverige. LÄS MER

  5. 5. FACEBOOK OCH POLITIK En komparativ studie mellan två politikers konton på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Erik Engström; [2016-02-11]
    Nyckelord :Social media; Facebook; popolitical communication;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå nivå Termin/år: Ht/2015 Handledare: Nicklas Håkansson Examinator: Rapport nr:C943 Syfte: Studiens syfte är att undersöka innehållet i publicerade inlägg på Facebook som har gjorts utav konton som tillhör svenska partiledare. Teori: Bygger främst på funktionell teori om politisk kampanjdiskurs, kommunikationsmodeller och personifikation. LÄS MER