Sökning: "environmental pedagogy"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden environmental pedagogy.

  1. 1. Naturens Klassrum : En kunskapsöversikt av utomhuspedagogikens betydelse för elevers lärande, attityder och miljövetenskaplig minnesförlust.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Victor Tegstam; Theodor Palm; [2024]
    Nyckelord :Didaktik; Naturvetenskap;

    Sammanfattning : Abstract  We've investigated the effects of outdoor education, specifically how it impacts students' learning and attitudes, along with didactic choices worth considering from the teachers' perspective.  There are two main reasons behind our choice of research topics. LÄS MER

  2. 2. Ethics over aesthetics - A content analysis on the inclusion of environmental ethics within the undergraduate architectural curriculum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Angela Raji; [2023-10-05]
    Nyckelord :Environmental ethics; Curriculum studies; Undergraduate architectural education; Qualitative content analysis; Value-oriented framework;

    Sammanfattning : This document analysis study primarily investigates the inclusion of environmental ethics with an undergraduate architectural curriculum in Sweden. The curriculum documents analyzed in this study contain specific literature and objectives which primarily guide pedagogy both in theory and in the design studio. LÄS MER

  3. 3. Cultivating the vision of Eutopía : a synthesis of value-oriented pedagogies inspired by a Greece-based Outdoor pedagogical project and its praxis aiming to enlighten the way towards Sustainability

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Areti Vamvoura; [2023]
    Nyckelord :Education for Sustainability; Value-based pedagogy; Sustainability Values; the inner dimension of Sustainability; Sustainability Ethics; the values of Eutopía;

    Sammanfattning : This master’s thesis delves into the inner dimension of Sustainability, aspiring to highlight the vitality of Human Values (HV) in creating durable societal change. Its purpose is to identify particular (individual and communal) values that can be vital in transformations, as well as to underline the role of Education in reinforcing them. LÄS MER

  4. 4. Miljöpedagogers arbete vid våtmarker : “Vi behöver fler som bryr sig om våra våtmarker och vattendrag, ta vara på allt intresse som redan finns bland unga barn”

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Josefin Gannfelt; Stina Nilsson; [2022]
    Nyckelord :biophilia; nature connectedness; place-based learning; pedagogy; urbanization; wetlands; excursions; biofili; natursamhörighet; platsbaserat lärande; pedagogik; urbanisering; våtmarker; exkursioner;

    Sammanfattning : Allt fler bor i urbana områden och vistas mindre ute i naturen. Samtidigt pågårklimatförändringar som bland annat påskyndas av att torrlagda våtmarker släpper utkoldioxid. LÄS MER

  5. 5. Yakushima Glocal Art Project

    Master-uppsats, Lunds universitet/Humanekologi; Lunds universitet/Kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Andrew Alona Konrad Zoll; [2022]
    Nyckelord :Human Ecology; Glocality; Sustainability; Sense of Place; Participatory Art; Boundary Object; Japan; Social Sciences;

    Sammanfattning : Aface the crashing wave of the global climate crisis, humans are struggling to stay afloat. Building a raft of sustainable environmental ethics whilst swimming in the dark waters of unsustainable “modernity” requires a herculean effort. And yet, here we are. LÄS MER