Sökning: "environmentally friendly clothing"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden environmentally friendly clothing.
1. Fast fashions påverkan på miljön : En studie om konsumenters kunskaper, attityder och beteenden till Fast fashion fördelat mellan kön, ålder och utbildning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : In recent years, the consumption and production of clothing has increased radically because of Fast fashion. Fast fashion is a business model, which means that clothes are sold at cheap prices and enables and encourages the consumer to buy more clothes. LÄS MER
2. Klimatbaslinje och åtgärder för framtidens Stora Sköndal : En uppskattning av Stora Sköndals växthusgasutsläpp 2035och vägval för att nå klimatpositivitet
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Enligt FN:s klimatpanel IPCC var växthusgasutsläppen mellan 2010 och 2019 de största imänsklighetens historia, och de fortsätter att öka. Alla måste minska sina växthusgasutsläppoch Sverige har historiskt varit ledande i omställningen. LÄS MER
3. Evaluating Brand Perception Regarding Sustainability through Digital Marketing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study evaluates the effect of sustainable business practices on brand perception. Digital marketing is a vital tool for any business, and sustainability is a significant element in brand management and marketing. LÄS MER
4. Flyga till skidsemestern: En intervjustudie om uppfattningar, dissonans och förnekelse hos flygresande skidåkare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Air travel has been pointed out as one of our times biggest challenges in fighting climate change. With increasing numbers of passengers and technical solutions to reducing emissions possibly decades away, the Swedish Environmental Protection Agency now claim it is the number of flights each person takes that needs to decrease. LÄS MER
5. Sustainable Consumption Intention and Behavior of Chinese Consumers on Children’s Apparel: A Behavioral Reasoning Theory Perspective
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : The thesis aimed to explore what factors influenced Chinese consumers’ sustainable consumption intention and behavior with regard to children’s apparel. Regarding sustainable consumption, numerous previous studies found consumers were becoming more environmentally conscious and showing positive attitudes towards sustainable consumption. LÄS MER