Sökning: "envisionment."
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade ordet envisionment..
1. Teaching with Audiobooks in an EFL Classroom : The Didactical Benefits of Envisionment, Inclusion, and Narration in Audiobooks
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This paper aims to investigate how audiobooks can be used didactically in the EFL classroom. The research questions are: “How do EFL students perceive and visualize the storyworld when listening to audiobooks?”, “Does EFL students’ comprehension differ when listening to an audiobook as opposed to reading a printed book”, and lastly, “What are the benefits of using audiobooks didactically in an EFL classroom?”. LÄS MER
2. "Vi vet inte vad vi tycker om en bok förrän vi pratat om den" : en systematisk litteraturstudie om boksamtal och dess effekt på läsförståelse
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie är att med hjälp av tidigare forskning undersöka vilken betydelse boksamtal har för elevers läsförståelse, vilken roll läraren har vid boksamtal, samt hur boksamtal utformas. Studiens resultat bygger på både facklitteratur och vetenskapliga artiklar som hämtats genom databassökningar och manuella sökningar. LÄS MER
3. Literature Envisionment : How Different Modalities Impact Students' Engagement with Storyworlds
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Due to an increase in newer forms of literature’s popularity among the general consumers, research in favor of utilizing media formats such as audiobooks and graphic novels for educational purposes has grown. Literature formats other than the classic printed text have become more accessible in book stores and school libraries during the last decade, making them potentially useful tools for teaching literature in the classrooms. LÄS MER
4. The Gendered Envisionments Of Reading The Poet X : Understanding Students' Meaning Making in Swedish EFL Classrooms
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This essay applies theories from gender studies and reader response to Elizabeth Acevedo’s The Poet X (2018). The essay discusses diversity in meaning making by investigating differences in creating envisionments. The aim is to unmask the differences in reading to improve and direct teaching practices in EFL classrooms. LÄS MER
5. ANIMAL QUALIA AND NON-ANTHROPOCENTRIC NARRATION IN BARBARA GOWDY’S THE WHITE BONE : PROBLEMATIZING NONHUMAN EXPERIENTIALITY THROUGH ENVISIONMENTS IN THE EFL CLASSROOM
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This thesis examines nonhuman phenomenological experiences, communication, and sensory perception in Barbara Gowdy’s The White Bone. Drawing on literary and pedagogical theories by Roman Bartosch, Monika Fludernik, Marco Caracciolo, David Herman, and Judith Langer, the thesis argues that Gowdy’s novel employs narrative strategies and devices that involve nonhuman experientiality evoked from sensorial configurations, narration, and textual cognitive and embodied experiences. LÄS MER