Sökning: "equity research"

Visar resultat 1 - 5 av 1153 uppsatser innehållade orden equity research.

  1. 1. Doing Well by Doing Good - a Pipe Dream or Reality?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Marcus Wästlund; Marcus Delaoglou; [2024]
    Nyckelord :Private Equity; Acquisition Process; ESG; Cognitive Frames; Frame Tactics;

    Sammanfattning : Abstract: Prior research lacks definitive proof of ESG's impact on profitability, yet there's an increased demand for sustainable investments in private equity. This study investigates how private equity firms navigate ESG and financial considerations in their investments. LÄS MER

  2. 2. Imperfekta våldsoffer och behovet av en normkritisk socialtjänst - en kvalitativ intervjustudie om normer inom socialt arbete med våld i nära relationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Lo Candell; Rafah Alnayef; [2024]
    Nyckelord :social work; intimate partner violence; gender norms; norm-criticism; qualitative; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to explore Swedish social workers’ experiences of the influence of social norms in their work with people subjected to intimate partner violence. The aim was also to explore how social workers relate to norm-critical perspectives within social services. LÄS MER

  3. 3. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  4. 4. Vad påverkar skuldsättningen vid högbelånade företagsförvärv : En kvantitativ studie av skuldnivåer vid svenska företagsförvärv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Fromell Norberg; [2024]
    Nyckelord :Leverage buyout; Capital Structure; Market Timing; Pecking order theory; Reputation; Private Equity; Högbelånade företagsförvärv; kapitalstruktur; marknadstajming; hackordningsteorin; rykte; riskkapitalbolag.;

    Sammanfattning : Syfte: Utvecklingen av skuldsatta företagsförvärv har genomgått betydande förändringar sedan fenomenet först introducerades på 1980-talet, både vad gäller den totala skuldnivån och val av skuldinstrument. Tidigare forskning erbjuder flera alternativa förklaringar till vad som påverkar skuldsättningen. LÄS MER

  5. 5. Reputation Management in a Digital Age : How start-ups control their online reputation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Fanny Jacobsson; Lo Meh Paw; [2024]
    Nyckelord :Online Reputation Management; Brand Equity; Startups; Image;

    Sammanfattning : Background: With digitalization, the increased use of the World Wide Web and social media combined with the aware and engaged costumer, the conditions of reputation management are also evolving (Beal & Strauss, 2008; Jones et al., 2009). LÄS MER