Sökning: "erbjudande strategi"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden erbjudande strategi.

  1. 16. Marknadsföring vid radikalt förändrade förutsättningar - En studie av svenska universitets marknadsföring mot utomeuropeiska studenter

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Wallman; Jens Dovander; [2011]
    Nyckelord :Studieavgift Strategi Marknadsföring Marknadskommunikation Utomeuropeisk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföring vid radikalt förändrade förutsättningar – En studie av svenska universitets marknadsföring mot utomeuropeiska studenter Bakgrund och problem:Riksdagen har beslutat att utomeuropeiska studenter ska betala för sin utbildning vid svenska universitet och högskolor från och med höstterminen 2011. Hur har detta påverkat marknadsföringsarbetet mot denna grupp studenter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera svenska universitets marknadsföringsarbete riktat mot utomeuropeiska studenter för att kunna utveckla en eller flera övergripande hypoteser vilka ska kunna testas i framtida forskning. LÄS MER

  2. 17. Strategins påverkan på tillväxt – en fallstudie av Fitness 24Seven

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Svensson; Lena Andersson; [2010]
    Nyckelord :Affärsidé; strategi; tillväxt; nyföretagande; tjänst.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Skapa förståelse för hur Fitness 24Sevens affärsidé och strategi har påverkat dess snabba tillväxt och utveckling. Utifrån denna förståelse ämnar vi diskutera vilka faktorer företaget bör beakta för fortsatt tillväxt. Metod: Vi har utifrån en deduktiv ansats gjort en kvalitativ fallstudie. LÄS MER

  3. 18. Goda resultat genom goda gärningar eller snäll sidoverksamhet : Hur strategiskt är H&M:s arbete med CSR?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Larsson; Fredrik Ljungqvist; [2009]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; Företagsansvar; H M; hållbarhet; strategi; Porter; Strategisk CSR;

    Sammanfattning : Företags sociala ansvar är en fråga som har blivit allt mer aktuell de senaste åren. Det begrepp som oftast används när företagsansvar diskuteras är Corporate Social Responsibility (CSR). Även om alla inte är överens om att företag ska ta ansvar utöver det lagstadgade arbetar många företag idag aktivt med ansvarsfrågor. LÄS MER

  4. 19. Licenssystemet för fri programvara och öppen källkod - En juridisk undersökning av ett alternativt programutvecklingssystem

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Richard Schober; [2007]
    Nyckelord :Avtalsrätt; Immaterialrätt; IT-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Inom programvaruvärlden är i dag fria programvaror allt mer vanligt förekommande, där operativsystemet Linux är den mest kända och använda fria programvaran. Fria programvaror är uppbyggda kring ett licenssystem som skiljer sig väsentligt från det dominerande proprietära licenssystemet. LÄS MER

  5. 20. Bio min bio: En fördjupning kring kunders reaktioner till ett erbjudande ur ett upplevelseperspektiv

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Aline Berg; Linda Lundström; [2007]
    Nyckelord :Experience; satisfaction; attitudes; cinema; emotions;

    Sammanfattning : In the end of the 20th century, there was an increased interest in creating customer experiences, especially in the service sector. At the same time, the number of visits to the Swedish cinemas is decreasing due to new distribution channels on the market. LÄS MER