Sökning: "erbjudande strategi"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden erbjudande strategi.

  1. 6. Varför flyttar ingen hit? : en studie av landsbygdskommuners arbete med varumärkesbyggande insatser och platsmarknadsföring

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anton Oskarsson; [2015]
    Nyckelord :Place marketing; place branding; urbanization; destination brand; Platsmarknadsföring; varumärkesarbete; urbanisering; offentliga varumärken.;

    Sammanfattning : Sverige är idag det EU-land som urbaniseras allra snabbast och mer än var femte svensk lever nu i en storstad. Utvecklingen kan delvis härledas till en strukturomvandling i ekonomin, från en industriell till en post-industriell ekonomi, med stark tillväxt i branscher som driver den urbana utvecklingen. LÄS MER

  2. 7. Strategier, prissättning och prismodeller : En jämförelse mellan två lokala gym

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Ansin; Patrik Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Strategi; prissättning; prismodell; prismodell-equalizer; tjänst;

    Sammanfattning : Det finns få studier kring hur organisationer gör när de sätter sina priser på tjänster, därför är det aktuellt med en studie kring just detta. Samtidigt finns det alltjämt ett växande intresse och en ökad uppmärksamhet kring olika och nya hälsotrender med olika dieter och träningsformer, där allt fler väljer att bli medlemmar vid olika gymanläggningar. LÄS MER

  3. 8. Strategier för positionering av kontorslokaler

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Astrid Jönsson; Linn Gregorsson; [2015]
    Nyckelord :Positioning; positioning strategies; office; market; office; target market; kontorsmarknad; kontorslokal; målgrupp;

    Sammanfattning : The report aims to examine how property owners position themselves to reach their target market, and which strategies they use when positioning their product. The investigation has been carried out mainly in the form of a case study in which a number of interviews with Stockholm real estate companies has been conducted, focusing on commercial property market segment. LÄS MER

  4. 9. Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Olga Gutman; Heiko Voeste; [2014]
    Nyckelord :experience industries; internationalization; marketing strategies; standardization; adaptation; marketing mix; offerings; upplevelseindustrin; internationalisering; marknadsföringsstrategier; standardisering; anpassning; marknadsföringsmix; erbjudande;

    Sammanfattning : Titel: Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Heiko Voeste och Olga Gutman Handledare: Akmal Hyder Datum: 2014 – 05 Syfte: Forskningen om upplevelseinriktade företags marknadsföringsstrategier anses vara otillräcklig, trots att denna industri tillhör den snabbt expanderande tjänstemarknaden. Vi valde därför att utföra denna forskning för att bidra till utvecklingen av teorin inom detta område. LÄS MER

  5. 10. How to design a distribution flow to the Indian market - Based on market potential, import regulations, and trade barriers

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Linn Sjövie Hasserius; Jessica Arvidsson; [2014]
    Nyckelord :Corporate strategy; macro environment; sales and market potential; trade regulation; distribution flow; import and export; India; Företagsstrategi; makromiljö; försäljnings- och marknadspotential; handelsregler och utformning av distributionsflöde; försörjningskedja; import och export; Indien; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : BACKGROUND AND PURPOSE A global company aiming at a high market position in the future, which Axis Communications AB is, is forced to address the emerging markets. Axis has previously focused on Brazil, Russia, and China and now it is time to address the fourth BRIC country; India, since it is considered to have one of the world's greatest market potential. LÄS MER