Sökning: "erbjudande strategi"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden erbjudande strategi.
6. Varför flyttar ingen hit? : en studie av landsbygdskommuners arbete med varumärkesbyggande insatser och platsmarknadsföring
Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sverige är idag det EU-land som urbaniseras allra snabbast och mer än var femte svensk lever nu i en storstad. Utvecklingen kan delvis härledas till en strukturomvandling i ekonomin, från en industriell till en post-industriell ekonomi, med stark tillväxt i branscher som driver den urbana utvecklingen. LÄS MER
7. Strategier, prissättning och prismodeller : En jämförelse mellan två lokala gym
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns få studier kring hur organisationer gör när de sätter sina priser på tjänster, därför är det aktuellt med en studie kring just detta. Samtidigt finns det alltjämt ett växande intresse och en ökad uppmärksamhet kring olika och nya hälsotrender med olika dieter och träningsformer, där allt fler väljer att bli medlemmar vid olika gymanläggningar. LÄS MER
8. Strategier för positionering av kontorslokaler
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : The report aims to examine how property owners position themselves to reach their target market, and which strategies they use when positioning their product. The investigation has been carried out mainly in the form of a case study in which a number of interviews with Stockholm real estate companies has been conducted, focusing on commercial property market segment. LÄS MER
9. Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Standardisering/anpassning som internationella marknadsföringsstrategier inom upplevelseindustrin Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Heiko Voeste och Olga Gutman Handledare: Akmal Hyder Datum: 2014 – 05 Syfte: Forskningen om upplevelseinriktade företags marknadsföringsstrategier anses vara otillräcklig, trots att denna industri tillhör den snabbt expanderande tjänstemarknaden. Vi valde därför att utföra denna forskning för att bidra till utvecklingen av teorin inom detta område. LÄS MER
10. How to design a distribution flow to the Indian market - Based on market potential, import regulations, and trade barriers
M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : BACKGROUND AND PURPOSE A global company aiming at a high market position in the future, which Axis Communications AB is, is forced to address the emerging markets. Axis has previously focused on Brazil, Russia, and China and now it is time to address the fourth BRIC country; India, since it is considered to have one of the world's greatest market potential. LÄS MER