Sökning: "erbjudande"
Visar resultat 16 - 20 av 371 uppsatser innehållade ordet erbjudande.
16. Work-related diabetes distress (WRDD) bland yrkesverksamma diagnostiserade med typ 1 diabetes
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/ArbetshälsovetenskapSammanfattning : Aims: Work-related diabetes distress (WRDD) can be defined as the combination of anxiety and exhaustion to combine work with diabetes in working life and this is a current problem. The aims of this study were to assess the prevalence of WRDD and covariation between WRDD and working life variables relevant to occupational health among professionals diagnosed with type 1 diabetes in Sweden. LÄS MER
17. Pricing The Value Proposition in Start-up Environment : A multi case study on start-up Pricing
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Pricing is one of the most critical factors for a company to thrive in the market. Unlike big companies, there is no pricing data available for startup companies. Pricing is one of the factors for startup failure. LÄS MER
18. Employer branding: En fenomenografisk studie om Malmö stads arbete med att attrahera och behålla personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Arbete med employer branding har blivit allt viktigare som ett resultat av globaliseringen. Arbetsgivare behöver profilera sitt erbjudande på ett effektivt sätt, då både potentiella och befintliga medarbetare har fler möjligheter på arbetsmarknaden. LÄS MER
19. ”Får jag ta mat själv?” : En observations studie om barns delaktighet i förskolans måltidssituation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Alla barn har rätt till att få vara delaktiga i förskolan enligt förskolans styrdokument. Vi har uppmärksammat att nivån av delaktighet i måltidssituationen varierar mellan olika förskolor, pedagoger och barn. LÄS MER
20. Travsporten, från fysiskt till digitalt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER