Sökning: "erfarenhetsbaserat lärande"

Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden erfarenhetsbaserat lärande.

  1. 21. Ledarskap Och Lärande Inom Säljbranschen : En intervjustudie utifrån ledares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Johanna Arnfeldt; Jannica Strömberg; [2021]
    Nyckelord :leadership; learning; workplace learning; leadership for learning; ledarskap; lärande; arbetsplatslärande; ledarskap för lärande;

    Sammanfattning : I denna studie har vi undersökt hur ledare i säljorganisationer beskriver att de skapar förutsättningar samt vilka strategier de använder sig av när det kommer till medarbetarnas lärande och utveckling. Vidare har vi undersökt hur ledarna beskriver sig själva i relation till medarbetarnas lärande och utveckling samt vad lärande har för betydelse för organisationen. LÄS MER

  2. 22. En projektanalys och dess lärdomar inom gamification projekt : En kvalitativ studie som undersöker projektgenomförandet och dess lärande från projektet

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Linn Riddarström; [2021]
    Nyckelord :Gamification; lessons learned; Organizational learning; Project analysis; SECI models; Gamification; Lessons learned; Organisatoriskt lärande; Projektanalys; SECI- modellen;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur ett gamification projekt har planerats och genomförts samt att ta fram lärdomar från projektet. Genom att undersöka vilka strategier som används samt vilka insikter som framkom efter projektet är denna studie betydelsefull för projektledare eller projektdeltagare som är intresserad av erfarenhetsbaserat lärande. LÄS MER

  3. 23. Entreprenörers lärande : Förutsättningar för entreprenörers informella lärande i inkubatorer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Julie Garnier; [2021]
    Nyckelord :Entrepreneurs’ learning; experiential learning; incubator; informal learning; reflection; entreprenörers lärande; erfarenhetsbaserat lärande; informellt lärande; inkubator; reflektion;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka förutsättningar som finns för entreprenörers informella lärande iinkubatorer och att öka förståelsen för hur informella lärandet där kan främjas. Undersökningen har en kvalitativ ansats och datainsamlingen genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 24. HR-arbetet, ett konstant lärande : En kvalitativ studie om HR-anställdas upplevelser av de formellaoch informella lärprocesserna i det egna arbetet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Emilia Svensson; Linnéa Nordström; [2020]
    Nyckelord :Experiences; HR-employees; formal learning; informal learning; workplace learning; thematical analysis; Upplevelser; HR-anställda; formellt lärande; informellt lärande; arbetsplatslärande; tematisk analys;

    Sammanfattning : HR har en viktig funktion i att ta tillvara de mänskliga resurserna på bästa möjliga sätt utifrån organisationernas mål och visioner. Det är därför av hög relevans att belysa hur och på vilket sätt de HR-anställda själva lär för att kunna genomföra sitt dagliga arbete. LÄS MER

  5. 25. "Jag lär mig bäst när undervisningssättet ständigt varieras" : En intervjustudie om Barn-och fritidselevers syn på vilken kunskap de förvärvat i den skolförlagda undervisningen i yrkeskurser.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Jennie Axelsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och förklara vilka praktiska och teoretiska kunskaper avgångselever på Barn- och fritidsprogrammet själva anser att de har förvärvat under sin treåriga yrkesutbildning på Barn- och fritidsprogrammets skolförlagda del av utbildningen. Teoretisk utgångspunkt har varit teoretisk och praktisk kunskap, tyst kunskap samt erfarenhetsbaserat lärande och vikten av reflektion. LÄS MER