Sökning: "erfarenhetslärande"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet erfarenhetslärande.
1. Project manager`s competence needs - New trends in construction project management
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Projektledarens kompetens spelar en väsentlig roll i framgången av projekt. De olika roller som är avsedda till projektledare kräver att projektledare kontinuerligt försöker förbättra och utveckla sina kompetenser. LÄS MER
2. Konsten att arbeta med flerspråkiga barn : En fenomenologiskt-hermeneutisk studie om förskollärares upplevelser av kompetens i arbete med flerspråkiga barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Flerspråkig didaktisk kompetens är ett ämne som diskuteras i forskning för förskolor och grundskolor på grund av att flerspråkiga barn har ökats i Sverige. Resultat från tidigare forskning visar exempelvis att lärare upplever att de inte har den nödvändiga kompetensen för att undervisa flerspråkiga barn. LÄS MER
3. Organisationskultur i bemanningsbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Globaliseringens påverkan på marknaden leder till att fler och fler företag har ett behov av att använda sig av tillfällig- arbetskraft. Med tillfälligarbetskraft kan de snabbare an- passa sig efter variationen i marknadens efterfråga. Det skapar en flexibilitet och en lägre kostnadsstruktur. LÄS MER
4. Den självreglerande läraren : En aktionsstudie om hur en lärare kan arbeta med självreglerat lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Ett självreglerat lärande (SRL) handlar om att kontrollera sitt eget lärande genom att sätta upp realistiska mål, aktivt använda och välja strategier för att upp nå mål samt reflektera över sin process. Forskning visar att användandet av SRL leder till effektivt lärande men har även visat att lärare känner en osäkerhet i hur de ska använda sig av självreglering i undervisningen. LÄS MER
5. Försvarsmaktens blivande officerare - den kritiskt granskande praktikern : En fallstudie om lärande vid den grundläggande officersutbildningen vid Militärhögskolan Karlberg
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med den här studien har varit att bidra med kunskap om den grundläggande officersutbildningens betydelse för kadetters lärande. Studien är en kvalitativ fallstudie där en explorativ ansats med en etnografisk undersökningsdesign har använts. LÄS MER