Sökning: "ericsson kultur"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden ericsson kultur.

  1. 1. En kvalitativ studie av kunskapsområdet dans inom ämnet idrott och hälsa : en komparativ studie mellan två kontexter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Max Löfgren; Sara Ericsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka lärares arbetssätt när det gäller dansundervisning i högstadiet. Denna studie kommer ta en komparativ ansats och jämföra lärare i Sverige och Australien. För att uppnå studiens syfte har följande frågeställningar formulerats. LÄS MER

  2. 2. Bildstöd - så mycket mer än du tror : En studie om bildstödets betydelse för barnets förståelse, delaktighet och kommunikationsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Josefine Bornström; Marie Ericsson; [2022]
    Nyckelord :förskola; språkutveckling; bildstöd; alternativ och kompletterande kommunikation; delaktighet och sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur förskolan använder bildstöd i den dagliga utbildningen och undervisningen för att främja barnets kommunikativa utveckling. För att ta reda på detta har observationer och en digital enkät använts som metoder. LÄS MER

  3. 3. Framtidens formgivare : Generativa metoder inom grafisk design

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jesper Ericsson; [2022]
    Nyckelord :Design methods; experimental design; generative design; graphic design; design tools;

    Sammanfattning : The workflow and process of graphic design is today streamlined by the usage of our tools such as softwares. However, this doesn’t mean that designers must restrict themselves from working outside an established practice largely determined by such software. LÄS MER

  4. 4. Naturvistelsers inverkan på gymnasieelevers välbefinnande : En kvantitativ studie om samverkan mellan naturminuter och gymnasieelevers KASAM

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Matilda Bello Ericsson; Hanna Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Sense of Coherence SOC ; well-being; university preparatory- and vocational preparation programs; nature minutes.; Känsla av sammanhang KASAM ; välbefinnande; högskoleförberedande- och yrkesförberedande program; naturminuter;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att undersöka sambandet mellan välbefinnande och mängden naturvistelse hos elever på högskoleförberedande- och yrkesförberedande program på gymnasiet. För att besvara syftet, utgick studien från följande frågeställningar: 1) Hur mycket tid under en period på sju dagar spenderar gymnasieelever ute i naturen? 2) I vilken grad skattar gymnasieelever sitt välbefinnande? 3) Finns det ett samband mellan mängden naturvistelse och välbefinnande hos gymnasieelever?  Metod För att besvara studiens syfte och frågeställningar tillämpades en kvantitativ metod. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av andraspråkselevers kommunikationsförmågor i matematik : Framgångsrika strategier enligt några speciallärare, specialpedagoger och lärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Åsa Dahlman; Jenny Grom Ericsson; [2021]
    Nyckelord :andraspråkselever; kommunikationsförmågor; matematik; specialpedagogik; undervisningsstrategier;

    Sammanfattning : Då kommunikationsförmågorna fått ett större utrymme i kursplanen i matematik i den svenska grundskolan, samtidigt som andelen andraspråkselever ökat, ansåg vi det viktigt och intressant att undersöka hur speciallärare och lärare undervisar för att stärka kommunikationsförmågorna för dessa elever. Syftet med studien var därför att få kunskap om och förståelse för vilka undervisningsstrategier som några speciallärare, specialpedagoger och lärare använder för att främja andraspråkselevers kommunikationsförmågor i matematik. LÄS MER