Sökning: "erik hultgren"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden erik hultgren.

  1. 1. På vinst och förlust - En kvalitativ textanalys om svensk kvällspress rapportering om svenska bidrag i Eurovision Song Contest

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Victor Hultgren; Erik Nilsson; [2018-09-07]
    Nyckelord :Eurovision Song Contest; Anna Bergendahl; Loreen; Aftonbladet; Expressen; national identity; success; failure;

    Sammanfattning : For Swedes it is easy to feel national pride, at least when it comes to Eurovision Song Contest. The Swedish entry has won six times. Only Ireland has a better record. The success seems to interest Sweden since approximately three million of its inhabitants are watching the international music competition every year. LÄS MER

  2. 2. Centralisering, den sista pusselbiten? : En studie om centraliserad finansiering kan öka företagsvärde

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Erik Rikardsson; Carl-Fredrik Hultgren; [2016]
    Nyckelord :Financing; Centralized financing; Capital structure; Tradeoff Theory; Firm value; Finansiering; Centraliserad finansiering; Kapitalstruktur; Tradeoff Theory; Företagsvärde;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Företag motiverar vanligtvis centraliserad finansiering med att det leder till värdeökande effekter, något som forskningsvärlden endast teoretiskt berört vilket ger indikationer på att en centraliserad finansiering kan utgöra en värdeökande strategi. Det föreligger därmed ett intresse att undersöka detta empiriskt. LÄS MER

  3. 3. Att skratta sig till makten

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Erik Hultgren; [2012]
    Nyckelord :entertainment; mass media; politics; soft news; election; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The use of entertainment media is an increasingly integral part in the marketing of parties and politicians. By participating in talk shows, game shows and life style magazines politicians are trying to market both the image of themselves and their opinions. Entertainment is an important part in the formation of people’s opinions. LÄS MER

  4. 4. Att skilja på sak och person - Hur ökad personifiering i media kan leda till bättre politisk kunskap hos mottagarna

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Erik Hultgren; [2008]
    Nyckelord :media; personifiering; innehållsanalys; idealtyper; riksdagsval; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Mass media is becoming more and more personalized and despite common ideas it could actually be a good thing. Instead of affecting the actual content of news coverage it might only have an effect on the way in which news are presented. LÄS MER

  5. 5. En våt filt på demokratin? - Hur enpartistyre påverkar det politiska samtalet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Erik Hultgren; Hampus Roslin; [2007]
    Nyckelord :media; enpartistyre; enpartidominans; demokrati; kommun; komparativ studie; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Långvarigt styre av ett och samma parti är skadligt för det politiska samtalet, även på en mycket lokal nivå. Den slutsatsen kan dras efter en jämförelse av den politiska diskussionen i tre skånska kommuner, Vellinge, Lomma och Osby. LÄS MER