Sökning: "escape rooms"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden escape rooms.
1. The Lakeside Hub
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : The project entails the creation of a captivating complex, comprising a community house and a Retreat center. Located in the peaceful outskirts of Ösmo, with stunning views of Västra Styran, this architectural masterpiece seamlessly blends functionality, aesthetic appeal, and a profound connection to nature. LÄS MER
2. Gruppdynamik i escape rooms : Hur påverkar environmental storytelling den progressiva gruppdynamiken inom grupper större än vad som är normen i ett escape room i Europa?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Undersökningen fokuserar på environmental storytelling påverkan på gruppdynamik mellan grupper som är större än normen i escape rooms i Europa. Studien utfördes i samarbete med Visit Karlsborg för att påbörja utvecklingen av deras framtida turistattraktion. LÄS MER
3. En Digital-First Approach för planerande av escape rooms : Kan automatisk återställning av pussel utforskas under digital prototyping?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Att designa fysiska escape rooms kan kräva mycket arbete och resurser. Detta arbete hanterade frågan om en digital-first approach kan underlätta arbetsprocessen och undersöker frågan om automatisk återställning av pussel samtidigt. LÄS MER
4. Breathe
Magister-uppsats, KTH/LjusdesignSammanfattning : Imagine your primary fear. You can’t escape, your surroundings are hostile, and everywhere you look there is no resting point. Everyone has their fear. We all should have the chance to overcome it. LÄS MER
5. Escape the Decision Arena : Designing and evaluating an immersive collaborative gaming experience in a cylindrical environment
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : The Decision Arena in Linköping University contains a 360° cylindrical display with a complementary 360° sound system consisting of eight evenly spaced speakers along the bottom edge of the screen. This paper explores if an immersive game can be developed for such a non-typical gaming environment. LÄS MER