Sökning: "esport fans"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden esport fans.

  1. 1. Does your gender impact your experience inregulated esports communities? Analyzingexperiences and contributions from participants inan esports Discord server

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lucas Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Esports; Esport; Gender; Hostility; Discrimination; Discord; Online; Video games; games;

    Sammanfattning : With the growth of esports in recent years, it has become important to study different aspects of thedigital footprints that come with it. Esport is a form of sport competition using video games whereplayers or teams compete against each other using certain games in a competitive environment,governed by rules and regulations. LÄS MER

  2. 2. Vad skapar CS:GO-proffset “TACO” för maskulint avtryck på sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anna Lenninger Sundberg; [2021]
    Nyckelord :esport; sport; computer games; video games; maskulinitet; Connell; CS:GO; Raewyn Connell;

    Sammanfattning : I denna uppsatsen undersöks det hur den 26 åriga esports-proffset Epitácio "TACO" de Melo representeras på den egna- samt esportsföretaget Godsents Instagram. Analysen har gjorts utifrån Raewyn Connells maskulinitetsperspektiv och vad det kan tänkas göra för avstamp på följarna. LÄS MER

  3. 3. Cristiano Ronaldwho?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Kewenter; Victor Grundén; Isak Söderlund Schulz; [2020]
    Nyckelord :Esport; Esports athletes; esport fans; athlete branding; sports marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Cristiano Ronaldwho? En kvalitativ studie om esportatleter, de nya sportstjärnorna Seminariedatum: 2020-06-04 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Victor Grundén, Christopher Kewenter och Isak Söderlund Schulz Handledare: Peter Svensson Fem nyckelord: Esport, esportatleter, esportfans, athlete branding och sports marketing Syfte: Huvudsyftet är att undersöka eventuella modifikationer och tillägg gällande den mest vedertagna athlete branding modellen inom traditionell sport. Detta uppnås genom två delsyften: (1) Undersökning av särdrag gällande esportatleter & deras fans, (2) undersökning av särdrag gällande esport. LÄS MER

  4. 4. Die-hard fans or double agents? : A quantitative study on esports fandom in Counter-Strike: Global Offensive (CSGO)

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jakob Hammarskjöld; [2020]
    Nyckelord :esports; esports fans; team identification; fan loyalty; sports marketing;

    Sammanfattning : Esports has during the 21st century developed from an overlooked subculture into a billion-dollar industry. Across the globe, teams are competing in tournaments with large prize pools, cheered on by devoted fans. Despite this impressive scenery, there is still little knowledge on these teams and their fans. LÄS MER

  5. 5. Examining the Fans’ Perception of Sponsorship Fit in eSports

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Árni Alexander Baldvinsson; Joel Isopahkala; [2019]
    Nyckelord :eSports; sponsorship; sponsorship fit; perceived fit; eSports fans; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Examining the fan’s Perception of Sponsorship fit in eSports - Exploratory study of Traditional Sports Determinants of Sponsorship Fit in the Context of eSports. Date of seminar: 2019-06-05 Course: BUSN 39 - Degree Project in Global Marketing Authors: Árni Alexander Baldvinsson & Joel Isopahkala Supervisor: Andrea Lucarelli Keyword: eSports, sponsorship, sponsorship fit, perceived fit, eSports fans Thesis purpose: The main purpose of this thesis is to gain understanding of how fans perceive sponsorships in eSports. LÄS MER