Sökning: "essä inkludering"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden essä inkludering.
11. Låt de yngsta barnen få möta demokratin i förskolan! : En vetenskaplig essä om förskolans demokrati-och värdegrundsarbete med de yngsta barnen i förskolan
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : The objective of this thesis is to investigate how to work with values and democracy in practice, when working with early childhood education and care. The thesis is presented as an essay, where the framed questions are considered using several different perspectives. LÄS MER
12. Barn som har svårt att leka : En vetenskaplig essä om samspel och exkludering i leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This scientific essay is about children's play difficulties and interaction with other children. I describe a story where a boy has a hard time cooperating in the game and fights when he doesn't get what he wants. The other kids exclude him from the game because they think he always ruins their games. LÄS MER
13. Allas lika rätt att gå i skolan : En essä om inkluderingsprocesser i praktiken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of my scientific essay is to examine how children with special needs should be included in school and after school center and which preconditions i have as a pedagogue to work with this. During my writing process, I have made my own thoughts and experiences visible by reflecting on them, and put them against other educationalists’ thoughts, discussed with other students and looked back through my own work experiences. LÄS MER
14. "Vi är redan fyra" : En vetenskaplig essä om makt och förhållningssätt i den fria leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Denna essä inleds med två dilemman som speglar barnet och pedagogen i relation till den fria leken i en förskolemiljö. Den fria leken definierar vi som alla de tillfällen i förskolan som inte är planerade aktiviteter eller rutiner som till exempel vila och matsituationer. LÄS MER
15. Problemskapande beteende i skolan : När individen ställs mot kollektivet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Genom skrivandet av min essä har jag undersökt begreppet inkludering och då speciellt inkludering av elev i behov av särskilt stöd som tar sig yttring i ett problemskapande beteende. Beteendeproblem hos individen påverkar kollektivet, i detta fall klasskamrater, och det påverkar mig som lärare i fritidshem. LÄS MER