Sökning: "essä tre delar"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden essä tre delar.
6. (S)examensarbete
Kandidat-uppsats, Konstfack/TextilSammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER
7. EN ESSÄ OM MIN KONSTNÄRLIGA SJÄLVREFLEKTION OCH DET SOM PÅGÅR INOM MIG : Att värna om det som växer
Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för skådespeleriSammanfattning : Slutkommentar Min konstnärliga självreflektion och det som pågår inom mig. Var har det då landat? Vad har jag genom dessa veckor, dessa månader kommit fram till? Hur går det t ex med Kroppsprojektet? –Joodå, det fortsätter. LÄS MER
8. Är det meningsfullt med samling? : en vetenskaplg essä om pedagogens makt och praktiska klokhet
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Essän handlar om samlingen i förskolan där jag har utgått från ett dilemma där ett barn blir utskickad från samlingen för att hen inte kan sitta still och behålla fokus. Då jag betraktar denna situation utifrån börjar jag reflektera kring om det är rätt av oss pedagoger att utesluta barn från samlingen. LÄS MER
9. Från pappersvaror över Östersjön till säkerhet i Arktis
Kandidat-uppsats, KTH/Marina systemSammanfattning : Denna rapport består av tre delar. Sjöfarten har sammanfattats i en personlig essä, ett roro-fartyg harprojekterats för frakt av pappersvaror på Östersjön och säkerhet vid evakueringar från offshoreplattformari Arktis har undersökts. LÄS MER
10. Varför ser platsen ut som den gör? : hur stadsbyggnadsideologier påverkar det offentliga rummet
Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)Sammanfattning : Målet med denna essä är att tyda den inverkan stadsbyggnadsideologier och typologier har haft och har på det offentliga rummet. Dessutom vill vi försöka reda ut hur vi som [blivande] landskapsarkitekter använder oss av dessa ideologier och typologier i vår egen gestaltning. LÄS MER