Sökning: "estetisk arbetsmiljö"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden estetisk arbetsmiljö.

  1. 6. Hur fungerar tidig läs- och skrivinlärning i teori och praktik? : Hur förhåller sig detta till läroplanen, Lpo 94?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Karolina Hanebrink; [2007]
    Nyckelord :läsinlärning skrivinlärning svenska arbetsmetoder;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med detta arbete har varit att undersöka hur lärare arbetar med tidig läs- och skrivinlärning, hur det praktiska förhåller sig till det teoretiska och slutligen hur deras arbete ställer sig i förhållande till styrdokumenten, det vill säga dagens läroplan. Detta arbete berör även svenskundervisningens historiska utveckling, kortfattad definition av läsning och skrivning, arbetsmiljö, teorier om inlärning och olika arbetsmetoder. LÄS MER

  2. 7. På ett språk man förstår : En studie av några elevers syn på specialundervisning

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Annelie Rinaldo; [2007]
    Nyckelord :Special Need Education; Experiences; Relations; Enviroment; Specialundervisning; Upplevelser; Förhållningssätt; Miljö;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur några elever upplever grundskolans specialundervisning. Detta gjorde jag genom att göra så kallade fokusgrupper, gruppintervjuer med elever om ett speciellt ämne. Ämnet som jag ville att de skulle diskutera var specialundervisningen i grundskolan. LÄS MER

  3. 8. Mellan krav och kontroll : En kvantitativ studie om lärares arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Karin Johansson; [2006]
    Nyckelord :Arbete; lärare; krav; kontroll; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsen baserar sig på en enkätundersökning som syftar till att undersöka hur lärares arbetstillfredsställelse påverkas av de arbetsförhållanden som råder för lärarna på deras arbetsplatser. Läraryrket är intressant bland annat av den orsaken att det skett många förändringar inom skolans verksamhet i och med övergången till målstyrning, en förändring som fått konsekvenser för lärarna inte minst i form av ett utökat ansvar och mer delaktighet i de skolorganisatoriska frågorna. LÄS MER