Sökning: "etablera ett nytt varumärke"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden etablera ett nytt varumärke.
1. Arenor och Evenemang - En Studie om Stadsmarknadsföring i Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Malmö har som många andra städer behövt förändra sig när industrierna har flyttat från staden. Stadsomvandlingen från industristad till något nytt brukar innebära en upprustning av innerstaden och uppförandet av profilbyggnader (till exempel Turning Torso). LÄS MER
2. En varumärkt värld-en diskussion kring det etiskt försvarbara varumärket
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att diskutera de etiskt och miljömässigt präglade kärnvärdena vid skapandet av såväl nya som etablerade varumärken (inom ett företag). En diskussion leds kring det etiskt försvarbara varumärket i samband med den rådande lågkonjunkturen (2008-2009). LÄS MER
3. Marknadsföringsstrategier för ett nytt barnklädesmärke på en mättad marknad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Under de senaste åren har barnklädesbranschen och dess aktörer upplevt en kraftigt ökad efterfrågan och utbud på marknaden. En högkonjunktur och en trend där förstföderskorna är äldre gör att barnfamiljerna har stabilare ekonomi. LÄS MER
4. Strategies for establishing a new successful brand on the Swedish market
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Companies establishing a new brand on the Swedish market have to face competition from already established brands. This makes it interesting to investigate which branding strategies companies use in order to establish a new successful brand. LÄS MER
5. Färgstarka varumärken - om färg som varumärke och konkurrensmedel i ett nationellt och europarättsligt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Få saker spelar så stor roll i lanseringen av varor och tjänster som färger. Färger är snabba och effektiva signaler till konsumentens öga. Med färgers hjälp kan vi identifiera och orientera oss bland det vi erbjuds och har behov av i det stora marknadsutbudet. LÄS MER