Sökning: "etablera företag i städer"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden etablera företag i städer.
1. The architectural design of Swedish live-work premises : A case study on live-work premises and its potential
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vattenSammanfattning : The pandemic has forced many to work from home and to mix the work environment with the residential environment. The question is if this works? A new concept, based on an old, is live-work premises or as they are called in Sweden bokaler. Bokaler is a concept where the residence is integrated and coexist with work. LÄS MER
2. En flexibel lokalanvändning : Undersökning av ett framtida affärskoncept förkombinerade lokaler och boende
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Det finns en efterfrågan bland expanderande och utvecklingsorienterade företag att etablera sig i innovationstäta städer såsom Stockholm för att exempelvis ta nästa steg i att utveckla sin produkt eller tjänst, eller för att prova nya marknader. Men i många av dessa städer är utbudet av kontor, lokaler och boende begränsat. LÄS MER
3. Opportunities in rooftop greenhouses in Stockholm : a study of the potential of commercial rooftop greenhouse urban agriculture in Stockholm
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Due to climate change, our resource depleation, population growth and further, our reliance on the world’s food production creates vulnerabilities and we need to find alternative agriculture methods. Commercial rooftop greenhouses are developing all around the world and to Stockholm this create an opportunity to produce food all year. LÄS MER
4. Städer som varumärken
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Städer som varumärken Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Seminariedatum: 2017-06-02 Författare: Shante Bedrosian, Valdrin Maloku & Tobias Wallander. Handledare: Lars Carlman. Nyckelord: City Branding, Place Branding, Startup-företag, Intressenter, Varumärken. LÄS MER
5. Platsen, staden och varumärket : En kvalitativ studie om varumärket Sundsvall - Norrlands Huvudstad
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Vad gör egentligen att städer måste marknadsföra sig som ett varumärke? Det finns de som påstår att teknikens frammarsch och globaliseringen i världen har gjort att städer måste tävla mot varandra för att vara attraktiva turistmål, arbetsplatser och kulturellt viktiga platser att besöka (Riza, Doratli & Fasli, 2012:293). Turismen exempelvis är viktig då det direkt och indirekt skapar olika arbetstillfällen för regionen, vilket i sin tur hjälper till med att skapa högre skatteintäkter (Gertner & Kotler, 2002:255). LÄS MER