Sökning: "etablera sig i indien"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden etablera sig i indien.
1. Naturen som juridisk person : En kvalitativ innehållsanalys av mediernas rapportering om lagstiftandet av juridiska rättigheter till floden Whanganui på Nya Zeeland och floderna Ganges och Yamuna i Indien
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/JournalistikSammanfattning : I årtionden – om inte århundraden – har människan nyttjat naturen efter bästa fantasi och förmåga. Jorden har dränerats på jakt efter mineraler och mark, och slaggprodukterna har slängts i drivor som i sin tur stoppat naturens normala flöde. LÄS MER
2. Tillväxtmöjligheter på Indiska marknaden : En uppsats om svenska energiteknikföretags potential att lyckas i Indien med förnybara energikällor
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Indien är en tillväxtmarknad med många möjligheter; det är en plats för nytänkande och frugala innovationer. Frugala innovationer är ett fenomen som Indien är välkänt för. I grunden uppstår frugala innovationer genom sparsamhet i processen för att ta fram effektiva lösningar. LÄS MER
3. Globaliseringen av supermarkets och dess påverkan på den indiska marknaden ur ett hållbarhetsperspektiv
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka vad effekten kan bli av den detaljhandelsreform som ägt rum i Indien, november 2012. Reformen innebär att företag med flera varumärken får etablera sig med en maximal ägarandel på 51 %. Öppningen önskas ge en ökning av utländska direktinvesteringar. LÄS MER
4. Svenska SMF i en global värld : Internationaliseringsstrategier för expansion till Indien
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Titel: Svenska SMF i en global värld Internationaliseringsstrategier för expansion till Indien Kurs: 2EB00E Kandidatuppsats VT-2012 Författare: Erik Busk 860724 Peter Olsson 830502 Erik Örlander 861126 Bakgrund: Att etablera sig på en internationell marknad har tidigare varit förbehållet främst stora företag. Men i takt med att inträdesbarriärerna har minskat har det öppnats möjligheter även för mindre företag att etablera sig på en internationell marknad och Indien är ett av de länder som lockat flest utländska företag de senaste 20 åren. LÄS MER
5. Marknadsetablering i Indien
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The demand from Swedish companies of new potential markets to enter is increasing. One of these companies is Väderstad-verken which has the vision to grow approximately 15 percentages every year. To make this possible they must find new emerging markets to enter to be able to grow. LÄS MER