Sökning: "etablera sig på nya marknader"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden etablera sig på nya marknader.

  1. 1. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamila Askar; Mostafa Khavari; [2023]
    Nyckelord :Sociala medieplattformar; Facebook; Instagram; LinkedIn; B2B; Relationer; Nätverk; Ties; Internationalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER

  2. 2. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Nilla Steneholt; [2023]
    Nyckelord :IKEA; New Labour; Cool Britannia; kulturell marknadsföring; ideologi; nationell identitet;

    Sammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER

  3. 3. On the use of knowledge graph embeddings for business expansion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Rydberg; [2022]
    Nyckelord :Knowledge Graph Embeddings; Knowledge Graphs; Link Prediction; Machine Learning; Artificial Intelligence; Kunskapsgrafinbäddningar; Kunskapsgrafer; Länkförutsägelser; Maskininlärning; Artificiell Intelligens;

    Sammanfattning : The area of Knowledge Graphs has grown significantly during recent time and has found many different applications both in industrial and academic settings. Despite this, many large Knowledge Graphs are in fact incomplete, which leads to the problem of finding the missing facts in the graphs using Link Prediction. LÄS MER

  4. 4. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  5. 5. Design of foldable interlocking 3D structures in mountboard for use in board game systems

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Tobias Widmark; [2021]
    Nyckelord :product development; hinge construction; laser cutting; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The proliferation of commercial laser cutters has expanded the use of laser cutting technology to new markets, opening up new possibilities for small companies to innovate in their fields. This thesis aims to examine the use of laser cutting technology in the context of creating foldable 3D structures for board games and the resulting product development of these structures within a board game system. LÄS MER