Sökning: "etablerat varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden etablerat varumärke.
1. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
2. Varumärken på den digitala vårdmarknaden : En kvantitativ studie om hur de digitala vårdgivarnas varumärken i Sverige uppfattas av konsumenterna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital healthcare is a relatively new market which brings along some challenges. The transfer from a traditional physical healthcare with its natural trustworthiness and reliability for the consumers to a digital space is a major challenge. LÄS MER
3. Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises towards an Emerging Market : A study of Swedish Tech Companies in India
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The changes in consumer patterns, digitalization, and the augmented diplomatic relation between Sweden and India has opened new opportunities for Swedish small- and medium-sized enterprises (SMEs) to enter the Indian market, which is characterized as an emerging market. Although SMEs often have scarce resources, they are succeeding in entering foreign markets and competing with Multinational corporations (MNCs). LÄS MER
4. Interkulturell Branding : En kulturell jämförelse mellan reklamfilmer och metoderna till att marknadsföra med hjälp av reklamfilm hos olika nationaliteter
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : För att etablera ett varumärke bland människor behövs marknadsföring. Men hur man ska marknadsföra är en komplicerad process, då det är många delar som behövs struktureras upp för att skapa en sammanfattande kommunikation. LÄS MER
5. Tillbaka till röttnerna : En fallstudie av ett etablerat detaljhandelsföretag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Hårdare konkurrens och e-handelns uppkomst har förändrat näringsidkares förutsättningar. Fysiska butiker står än idag för största delen av detaljhandelns försäljning, men e-handeln förutspås öka. För att överleva på en så konkurrenskraftig marknad måste ett varumärke skilja sig från mängden. LÄS MER