Sökning: "etablering i Spanien"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden etablering i Spanien.

  1. 1. Etablering av svenska fastighetsverksamheter i främmande kulturer : En studie om svenska fastighetsföretag i Spanien

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Coloma Johansson; Linnéa Westin; [2020]
    Nyckelord :International establishment; entry strategy; expansion; real estate companies; Spain; broker; culture; internationalization; globalization; Utlandsetablering; inträdesstrategi; expansion; fastighetsföretag; Spanien; mäklare; kultur; internationalisering; globalisering;

    Sammanfattning : Background: At all times people have traded with each other but, over time, cross-border trade has evolved and more companies have chosen to internationalize. Some companies are content to act in their original market, while others choose to expand by establishments in foreign markets. LÄS MER

  2. 2. Effekt av pluggstorlek, plantålder och planteringsdjup på kvalitativ och kvantitativ skörd av två olika sorters sötpotatis Ipomoea batatas (L.) Lam., under svenska odlingsförhållanden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Emanuel Elgerud; [2017]
    Nyckelord :bäddodling; växthusproduktion; stickling; pluggplanta; näringsinnehåll; fältetablering; kulturtid; rotutveckling;

    Sammanfattning : Sötpotatis härstammar från Sydamerika och är en stor jordbruksgröda internationellt sett, och populariteten ökar, inte minst i Sverige. En anledning till det är att sötpotatisen är nyttig och innehåller många bioaktiva ämnen. I Sverige säljs sötpotatisar som odlats i Spanien, Portugal och U.S. LÄS MER

  3. 3. Att förmedla en dröm : En studie om svenska fastighetsmäklarföretags positioneringsstrategier på den svenska och spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefin Sjöström; Anna Symmons; [2016]
    Nyckelord :positioning strategy; positioning; brand; real estate brokerage firms; adaption; positioneringsstrategier; positionering; varumärke; fastighetsmäklarföretag; anpassning;

    Sammanfattning : Ett starkt varumärke är nyckeln till att ett tjänsteföretag ska lyckas behålla en framstående position på marknaden samt för att urskilja dem från andra aktörer. Därutöver krävs det att företaget lyckas med sin positionering, det vill säga att när kunden eller intressenten får ett behov ska den kunna koppla företagets varumärke till just det uppkomna behovet. LÄS MER

  4. 4. Landskapsarkitektens yrkesroll i Sverige och Spanien : en jämförelsestudie mellan svensk och spansk landskapsarkitektur med platsexempel från Stockholm och Barcelona

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Linda Kullänger; [2015]
    Nyckelord :jämförelsestudie; landskapsarkitektyrket; paisajista; Stockholm; Barcelona;

    Sammanfattning : Landscape architect is a profession that withholds varying tasks inside countries and between countries. In many countries the landscape architect profession does not exist. LÄS MER

  5. 5. Svenska livsmedelsföretags val av etableringsstrategi : En studie om Abba Seafood och Oatly ABs etablering i Tyskland och Spanien

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Therese Edström; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; Etableringsstrategi; Uppsalamodellen; Hollensen;

    Sammanfattning : Since we all live in an increasingly globalized world where goods and money are transported more easily and with tougher competition, it is a natural step for Swedish companies to establish themselvs abroad in order to increase their gorwth rate and reach more customers. Today all of us belong to the same global network and the purpose of this thesis is to investigate which factors are important for companies when they choose to establish themselvs on a foreign market. LÄS MER