Sökning: "etablering till kina"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden etablering till kina.
1. Från väst till öst : En kvalitativ studie av affärskulturella utmaningar vid etablering av svenska företag i Kina
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to gain an understanding of the business cultural challenges that arise when Swedish companies choose to enter the Chinese market. The study utilizes a qualitative approach, employing semi-structured interviews with five individuals who possess extensive experience working in China. LÄS MER
2. Internationaliseringens risker och möjligheter på en komplex marknad : En studie om SEB:s etablering i Kina
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan 1980-talet har avregleringen av den finansiella sektorn öppnat nya vägar för svenska bankers internationalisering. Detta har inneburit att de svenska storbankerna i allt större utsträckning blickat utanför Sveriges gränser. Men processen att etablera sig på en ny marknad utomlands är inte riskfri. LÄS MER
3. Vision och praktik : en fallstudie av ett nyetablerat produktionskontor i Kina
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : Idag trängs ett stort antal aktörer inom prisvärt mode på en arena där kunden blivit allt mer medveten kring pris och kvalitet. Affärsidéer, som bygger på att erbjuda mode till fördelaktiga priser, sätter stor press på företagens kostnader där varken kvalitet eller design får påverkas negativt. LÄS MER
4. Competence Advantage: Lost in Translation A study of how Swedish MNCs ideas influence their Chinese subsidiaries competence supply
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Att rekrytera och behålla attraktiv och relevant personal har pekats ut som en stor utmaning för svenska multinationella företag (MNCs) som arbetar i Kina. Samtidigt som Kina har sett en kraftig expansion inom högre utbildning har efterfrågan på medarbetare som har mer avancerade kompetenser ökat. LÄS MER
5. Kina på modet : En studie om mindre svenska modeföretags etableringssvårigheter på tillväxtmarknaden Kina
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vid sidan av de stora möjligheter tillväxtlandet Kina ger upphov till för utländska aktörer, tillkommer även särskilda svårigheter och utmaningar för företag som vill expandera till marknaden. Syftet med studien är att undersöka hur utmaningarna tar sig uttryck för svenska små och medelstora företag inom modeindustrin vid expansion till landet, och frågan som uppsatsen ämnar besvara är således vilka aspekter som utgör särskilda svårigheter för dessa företag på Kinas modemarknad. LÄS MER