Sökning: "ethical behaviour"
Visar resultat 1 - 5 av 157 uppsatser innehållade orden ethical behaviour.
1. Hit men inte längre : En intervjustudie om närhet och distans i svensk beroendevård
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The relationship between counsellor and client has been extensively researched ever since the founding of psychotherapeutic treatment. Subsequently, it has been established as an integral and essential part of successful therapy. Yet, in regards to substance use treatment aforementioned research is still lacking. LÄS MER
2. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
3. Sjuksköterskors erfarenheter av att vårda patienter med suicidalt beteende : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Suicid är ett folkhälsoproblem. Varje år begår över 700 000 personer världen över suicid och många fler gör suicidförsök. Hälso- och sjukvården har en viktig roll när det handlar om att upptäcka, bemöta och vårda patienter med suicidalt beteende. LÄS MER
4. Mathematical modelling simulation data and artificial intelligence for the study of tumour-macrophage interaction
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskapSammanfattning : The study explores the integration of mathematical modelling and machine learning to understand tumour-macrophage interactions in the tumour microenvironment. It details mathematical models based on biochemistry and physics for predicting tumour dynamics, highlighting the role of macrophages. LÄS MER
5. From Support to Disruption : Highlighting the discrepancy between user needs, current AI offerings and research focus for professional video creators, a situated user study.
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Artificial intelligence (AI) has the potential to transform various industries, including the creative industry [1]. The potential disruption is facilitated by technology-driven products, with these products it is increasingly important to keep user goals, behaviour and needs at the centre during the development and designing phase. LÄS MER