Sökning: "ethical consumption"

Visar resultat 11 - 15 av 173 uppsatser innehållade orden ethical consumption.

  1. 11. Du är hur du klär : en kvalitativ studie om mäns klädkonsumtion i relation till identitet och självbild

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ella Olofsson; Malin Ella Assmann; Emilia Heribertsson; [2023]
    Nyckelord :Identity; clothing consumption; young men; self image; fashion; Identitet; klädkonsumtion; unga män; självbild; mode;

    Sammanfattning : Kläder är inte bara ett funktionellt måste för oss människor, utan fungerar även som ett verktyg för att uttrycka vår identitet och självbild. Genom att konsumera kläder kan vi kommunicera personlighet, värderingar och känslor till omvärlden, och genom klädval kan vi skapa en känsla av samhörighet med andra som delar våra klädstilar och preferenser. LÄS MER

  2. 12. Komjölk kontra växtbaserade alternativ : en jämförande studie kopplat till näringsinnehåll, hälsa och miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Linnéa Andersson; [2023]
    Nyckelord :Näringsinnehåll; miljö; komjölk; växtbaserade alternativ;

    Sammanfattning : Den här uppsatsens syfte är att utifrån näringsinnehåll, hälso- och miljöpåverkan jämföra komjölk med växtbaserade alternativ. De växtbaserade dryckerna som rapporten belyser är havre-, soja- och mandeldryck. En litteraturstudie har genomförts varvid flera olika databaser har använts. LÄS MER

  3. 13. Where's the beef? A quantitative study of the impact of advertising claims on consumer beliefs, attitudes and behavioral intentions in the context of plant-based meat

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Ida Hanhirova; Sophie Wellié; [2023]
    Nyckelord :Plant-based meat; Advertising; Claims; Sustainable consumption; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : With a growing population to feed and increased focus on reducing unsustainable (for both the planet and the body) food practices, meat consumption and reduction has become a hot topic. Although an increasing number of people are choosing to ditch dairy and say no to meat, most people in the Western world do consume meat, and enjoy doing it. LÄS MER

  4. 14. 'This Game Changed my Life' : Online Stories of ‘Emersion’ about Playing Video Games during Difficult Times in Life

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sergio J. Abuin; [2023]
    Nyckelord :video games; videogames; personal crises; difficult times; immersion; netnography; stories; posts; online; offline; uses and gratifications; Reddit; Persona 5; videojocs; video jocs; temps dificils; immersió; historia; videojuegos; video juegos; crisis; tiempos difíciles; inmersión; netnografia; historias;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the video game medium in depth, to relate it to the stories foundon Internet communities about users’ gameplay experiences during burdensome moments inlife. To achieve that, the phenomena is explored through the lenses of Uses & Gratificationstheory by means of a netnography on the ‘/Persona 5’ official subReddit; interpreting, codingand analyzing all narratives that fit the criteria with the help of a proposed ‘USE’ system. LÄS MER

  5. 15. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER