Sökning: "ethical consumption"

Visar resultat 21 - 25 av 173 uppsatser innehållade orden ethical consumption.

  1. 21. Ethical consumption in two sociocultural contexts : Understanding how consumers in different sociocultural contexts describe their ethical consumption attitudes, intentions, and behavior

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Tudor Domsa; Sonja Ihalainen; [2022]
    Nyckelord :ethical consumption; Romania; Finland;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Consumer preferences for tofu characteristics in Sweden : a discrete choice experiment

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mira Janna Doro Weigel; [2022]
    Nyckelord :sustainable consumption; climate friendly food; plant-based proteins; willingness to pay; legumes; soya bean;

    Sammanfattning : The extensive consumption of meat products is increasingly criticized as it is associated with environmental, ethical, and social dilemmas. This is closely related to production systems and factory farming, which lead to high emissions and strain on planetary boundaries. LÄS MER

  3. 23. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Bagger; Moa Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Green consumption; Ethical consumption Digitalization; Hållbar konsumtion; Grön konsumtion; Etisk konsumtion Digitalisering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER

  4. 24. The sisterhood saving the world through shopping

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Kjellberg; Amanda Nordlander; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Sustainability; Ethical consumption; Authenticity; Femvertising; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to understand how young females navigate as consumers of fashion with reference to ethical concerns and further, to understand and analyse how these consumers experience a responsibility for sustainability matters in the context of fashion.... LÄS MER

  5. 25. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Aoi Ikeda; Georgios Komis; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; perception; consumer ethics; qualitative; sustainability marketing;

    Sammanfattning : Background  A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. LÄS MER