Sökning: "ethical consumption"
Visar resultat 21 - 25 av 173 uppsatser innehållade orden ethical consumption.
21. Ethical consumption in two sociocultural contexts : Understanding how consumers in different sociocultural contexts describe their ethical consumption attitudes, intentions, and behavior
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
22. Consumer preferences for tofu characteristics in Sweden : a discrete choice experiment
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The extensive consumption of meat products is increasingly criticized as it is associated with environmental, ethical, and social dilemmas. This is closely related to production systems and factory farming, which lead to high emissions and strain on planetary boundaries. LÄS MER
23. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER
24. The sisterhood saving the world through shopping
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study was to understand how young females navigate as consumers of fashion with reference to ethical concerns and further, to understand and analyse how these consumers experience a responsibility for sustainability matters in the context of fashion.... LÄS MER
25. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. LÄS MER