Sökning: "ethical green consumption"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden ethical green consumption.

  1. 1. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Max Stenmark; Emma Drugge; Daniel Holmqvist; [2023]
    Nyckelord :Greenwashing; Consumer trust; Green Consumer Behavior; Ethical Consumer Behavior; Consumer Perception Theory; Nudging; Signaling Theory; Green Consumtion Values; Theory of Planned Behavior; Hållbart köpbeteende; Ekologisk Medvetenhet; Normer och Attityder; Konsumentförtroende; Produktinnehållsminskning; Konsumentuppfattning; Ekologisk medvetenhet; Miljöengagemang;

    Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER

  2. 2. Barriers Preventing Chinese Male Consumers from Purchasing Green Beauty Products

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bingxin Li; Zikang Chen; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Beauty industry; China; Male market; Eco-friendly products; Green beauty products; Usage barrier; Value barrier; Risk barrier; Traditional barrier; Image barrier; Ethical concerns; Purchase intention; Innovation resistance theory; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this research is to investigate the barriers to purchasing green beauty products in the Chinese male beauty market, and analyze how ethical concerns moderate the influence of these barriers on purchase intention. Methodology: This study utilized a cross-sectional research design and a quantitative methodology to investigate the association between barriers and Chinese males' purchase intention of eco-friendly beauty products. LÄS MER

  3. 3. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Bagger; Moa Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Green consumption; Ethical consumption Digitalization; Hållbar konsumtion; Grön konsumtion; Etisk konsumtion Digitalisering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER

  4. 4. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Aoi Ikeda; Georgios Komis; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; perception; consumer ethics; qualitative; sustainability marketing;

    Sammanfattning : Background  A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. LÄS MER

  5. 5. Sustainable Fast Fashion: Paradox or Possibility? From Consumer Insight to Sustainable Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aurora Fagerhus; Sophia Hallqvist; [2020]
    Nyckelord :Conscious consumers; fast fashion; marketing mix; sustainability; sustainability labels; Business and Economics;

    Sammanfattning : Awareness of sustainability-related issues within the fashion industry has increased. Fast fashion is specifically criticized for its negative impacts on the environment and society. Due to this, several fast fashion companies are trying to position themselves as more sustainable. LÄS MER