Sökning: "ethical green consumption"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden ethical green consumption.
1. Konsumenters uppfattningar av företags hållbarhetsåtgärder : En kvalitativ studie om konsumenters köpbeteende i förhållande till företags produktförändringar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This thesis explores consumer perceptions of corporate sustainability, particularly how the removal of product accessories for environmental reasons is perceived. It highlights the importance of concrete evidence like eco-labeling to support sustainability claims. LÄS MER
2. Barriers Preventing Chinese Male Consumers from Purchasing Green Beauty Products
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this research is to investigate the barriers to purchasing green beauty products in the Chinese male beauty market, and analyze how ethical concerns moderate the influence of these barriers on purchase intention. Methodology: This study utilized a cross-sectional research design and a quantitative methodology to investigate the association between barriers and Chinese males' purchase intention of eco-friendly beauty products. LÄS MER
3. Hur unga vuxna går tillväga när de shoppar online : En kvalitativ studie om shopping online och hållbarhet
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur unga vuxna går tillväga när de handlar kläder och skor online. Vi befinner oss i en tid då det sker ett skifte från att handla i fysiska butiker till onlinebutiker och med tanke på den negativa effekt som klädbranschen har på miljön är det viktigt att tänka hållbart när man handlar online. LÄS MER
4. Consumer's Ethical Perception on Greenwashing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background A new way to promote environmentally friendly goods has arisen as the market has evolved. Greenwashing arose from societal pressures and a strong desire for green customers. LÄS MER
5. Sustainable Fast Fashion: Paradox or Possibility? From Consumer Insight to Sustainable Marketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Awareness of sustainability-related issues within the fashion industry has increased. Fast fashion is specifically criticized for its negative impacts on the environment and society. Due to this, several fast fashion companies are trying to position themselves as more sustainable. LÄS MER