Sökning: "ethics education"

Visar resultat 1 - 5 av 208 uppsatser innehållade orden ethics education.

  1. 1. Redovisningsstudenters etiska ställningstagande och verkligt beteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Byatt; Tatiana Uzan; [2024]
    Nyckelord :accounting; students; ethics; ethical stance; actual behavior; redovisning; studenter; etik; etiskt ställningstagande; verkligt beteende;

    Sammanfattning : Syfte: Den här undersökningen är utförd på en svensk högskola och syftar till att studera förhållanden mellan redovisningsstudenters inrapporterade etiska ställningstaganden och deras verkliga beteenden utifrån variablerna könstillhörighet, utbildningsnivå och ålder. Metod: Studien har utförts med en kvantitativ metod, där empiriinsamlingen har skett genom enkäter. LÄS MER

  2. 2. AI, din vän eller fiende? : En kvalitativ innehållsanalys av inramningen av artificiell intelligens i Dagens Nyheter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Paulina Billberg; Amanda Sörlin; [2024]
    Nyckelord :Artificial intelligence; AI; framing; technical optimism; moral panic; news; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : The artificial intelligence (AI) technology has developed unexpectedly fast for the last five years. There is an ongoing discussion about whether the technology should be seen as a contributing tool that could make life easier for people or if it is a risky innovation threatening human systems, particularly among journalists. LÄS MER

  3. 3. Ethics over aesthetics - A content analysis on the inclusion of environmental ethics within the undergraduate architectural curriculum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Angela Raji; [2023-10-05]
    Nyckelord :Environmental ethics; Curriculum studies; Undergraduate architectural education; Qualitative content analysis; Value-oriented framework;

    Sammanfattning : This document analysis study primarily investigates the inclusion of environmental ethics with an undergraduate architectural curriculum in Sweden. The curriculum documents analyzed in this study contain specific literature and objectives which primarily guide pedagogy both in theory and in the design studio. LÄS MER

  4. 4. Lärares uppfattning om undervisning kring livsfrågor och etiskt förhållningssätt : En kvalitativ intervju av hur lärare tolkar lärandemålen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Rasmus Karlsson; [2023]
    Nyckelord :education; teachers perceptions; religion; lifeviews; ethics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study how teachers perceive teaching about life issues and ethics. It is a follow-up study of how teachers interpret the curriculum and how they teach in the area. Earlier research has shown that these questions have been a complexed area to teach about. LÄS MER

  5. 5. På spaning efter den professionalitet som flytt : En hermeneutisk intervjustudie om didaktiska utmaningar för ett religionsämne i förändring

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Religionsvetenskap

    Författare :Arvid Lindblom; [2023]
    Nyckelord :Didactics; religion; teachers; Sweden; Swedish; professionalism; wonder; hermeneutics; interview; qualitative; circumstances; inhibition; middle school; high school; Didaktik; religion; lärare; Sverige; svenska; professionalism; förundran; hermeneutik; intervju; kvalitativ; förutsättningar; hämmande; högstadiet; gymnasiet;

    Sammanfattning : This study seeks to contribute to a deeper understanding of whether religion teachers, specifically teachers in Swedish year 7–9 and Gymnasium (Middle School and High School-equivalent), feel inhibited in their didactic development. In addition, this study seeks to provide an insight into how religion teachers define “teacher professionalism” on a theoretical level, as well as the attitude of religion teachers towards the implementation of new didactical methods and opportunities, exemplified by the concept of “wonder”. LÄS MER