Sökning: "etienne wenger"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden etienne wenger.

  1. 11. Vi var här först, gå! : En vetenskaplig essä om hur barn på fritidshemmet kan ingå i destruktiva grupperingar, och hur vi pedagoger kan stötta dem i att ingå i större sammanhang med andra klasskamrater.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Emily Vollertzen; [2017]
    Nyckelord :After-school centers; security; friends; groups; norms; values; communities of practice; children; Fritidshem; trygghet; vänner; grupperingar; normer; värden; praktikgemenskaper; barn;

    Sammanfattning : This study takes its starting point in a person experience where I had a difficult time dealing with a group of students who had come together in a formation when they spent time away from their classmates during the first weeks of having after-school activities. The other children later felt excluded by the group that had then taken form. LÄS MER

  2. 12. Skolbibliotekarien som gränsöverskridare : en studie av skolbibliotekariers roll i skolans praktiklandskap

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Karin Blom; Linnea Tell; [2017]
    Nyckelord :ALM: library and information studies; school librarian; profession; community of practice; landscape of practice; boundary object; broker; systems convener; guided inquiry; video interview; ABM: biblioteks- och informationsvetenskap; skolbibliotekarie; praktikgemenskap; praktiklandskap; gränsöverskridande objekt; medlare; sammankallande; vägledd undersökning; intervju via videosamtal; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Studies show that collaboration between teachers and school librarians has a positive impact on students’ learning. However, the school librarian’s function and integration in the school’s educational activities can strongly vary. The librarian’s professional role has furthermore been a question for debate by both librarians and academics. LÄS MER

  3. 13. Cocacola-Cowboys och pojksoldater : Om maskulinitetens pedagogik i anstalt

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Genusvetenskap

    Författare :Jesper Setréus; [2017]
    Nyckelord :maskulinitet; kriminalvård; situerat lärande; pedagogik; anstalt; fängelse;

    Sammanfattning : Aiming at a deeper understanding of social structure in male dominated spaces this essay regards Swedish correctional facilities as pedagogical institutions where participants engage in learning activities. Through the lens of the situated pedagogy of Jean Lave & Etienne Wenger the institutions are seen as constituted of two primary communities of practice, one engaging the correctional officers and one engaging the inmates. LÄS MER

  4. 14. Grundutbildningens betydelse för specialpedagogers perspektiv på det specialpedagogiska uppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Petra Longhurst Klang; [2016]
    Nyckelord :Specialpedagogik;

    Sammanfattning : ABSTRACTLonghurst Klang, Petra (2016) Grundutbildningens betydelse för specialpedagogers perspektiv på det specialpedagogiska uppdraget. (How SENCO´s teacher training backgrounds affect how they perceive their role within Special Needs Education)Specialpedagogprogrammet, Lärande och samhälle, Skolutveckling och ledarskap, Malmö högskola. LÄS MER

  5. 15. Lyssna och Lira! - En narrativ studie om ensemblespelets utveckling inom Svensk Folkmusik

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Markus Tullberg; [2014]
    Nyckelord :Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This thesis examines the emerging scene of ensemble playing in Swedish traditional music from the beginning of the 1980s until present day. It is focused around eight interviews with some of the most influential musicians on the scene. All of them are still active today both as performers and teachers. LÄS MER