Sökning: "etik i lärarutbildningen"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden etik i lärarutbildningen.
1. Fritidshemslärarens roll i digitaliseringens era : En essä om digitaliseringens påverkan på fritidshemslärarens roll
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med vår essä är att undersöka hur fritidshemslärarens roll påverkas av digitaliseringen inom skolan. Vi undersöker hur vi kan främja digitalisering samtidigt som vi fullgör vår pedagogiska uppgift och behåller en god relation till kollegor. LÄS MER
2. Utrymme för didaktik i förskollärarens växande uppdrag : ”Vi kämpar så mycket med att hålla alla vuxna nöjda, och då tappar vi barnen mellan stolarna”
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Over the past years the role of the preschool teacher has grown to be the one who leads and carries the responsibility to develop the didactic work, according to the preschool curriculum. This is a phenomenological study, aiming to examine which obstacles and conditions preschool teachers experience in their didactic mission. LÄS MER
3. Den vita lögnen : En studie om samverkan mellan skola och hem samt dess påverkan på relationer mellan pedagog/elev och pedagog/vårdnadshavare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : In our independent work, the purpose for us is to gain an increased insight into the complex collaboration that exists between educators and guardians and to gain an increased insight into the relationship between educator and student. We believe that this is not a sufficiently explored topic in the after-school center and the challenge therefore lies in finding suitable literature that relates to our independent work. LÄS MER
4. Förskoleundervisning och omsorg, som ett uttryck för etik i en postmodern diskurs : En kvalitativ studie av pedagogers syn på undervisning och omsorg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study examines the early learning educators’ view on the framework of "caregiving" and "education" in preschool. A qualitative method has been used by conducting and analysing four in-depth interviews with four early learning educators. LÄS MER
5. Informationsflöde med barnets bästa i fokus : Att informera eller inte informera, det är frågan...?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this experience-based essay is to review the information flow between me, in my various roles at preschool, and childcare workers about information with the best interests of the child. More specifically, give each child the best possible conditions for development. LÄS MER