Sökning: "etik ica"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden etik ica.

  1. 1. Dagligvaruhandelns hållbarhetsarbete i leverantörskedjan : En kvalitativ studie om ansvarstagande i leverantörskedjan för dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Simon Fyhr; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Världens resurser är begränsade, däribland infaller alla de konsumtionsvaror som människan behöver för att överleva. En av de absolut mest fundamentala är mat. Matförsörjningen sker till stor del via dagligvaruhandeln. LÄS MER

  2. 2. Relationsmarknadsföring : - vet du vad du handlade för 18 månader sedan? ICA vet...

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Elin Rundkvist; Sofi Jäderlund; Jenny Andersson; [2011]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; Lojalitetsprogram;

    Sammanfattning : Problem: ICA arbetar med lojalitetsprogram och detta för att skapa långa och hållbara relationer till sina kunder. Företaget visar förståelse för att det inte räcker att enbart sälja produkter utan det krävs en relation till dess kunder. LÄS MER

  3. 3. Va’ glor ni på? : En analys kring mediebilden av intellektuell funktionsnedsättning

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS); Högskolan i Halmstad

    Författare :Emma Thelander; [2011]
    Nyckelord :ICA; Mats Melin; ICA-Jerry; intellektuell funktionsnedsättning; mental funktionsnedsättning; kritisk diskursanalys; CSR;

    Sammanfattning : Bakgrund                                                                                                                                               År 2009 producerade ICA ett flertal reklamfilmer i kampanjen ”Vi kan mer” som syftade till att utmana fördomar kring personer med intellektuell funktionsnedsättning. Reklamfilmerna startade en livlig debatt på Internet och väckte både frågor kring produktionernas syfte och etik. LÄS MER

  4. 4. Köp 2 liter mjölk, få en utrotningshotad tiger på köpet! En studie om hur företag bör agera genom CM för att nå Generation Y.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sträng; Anna Stanojevic; Karin Sandberg; [2009]
    Nyckelord :Cause marketing; Generation Y; co-branding; ansvar; skuld; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att analysera hur företag bör agera genom CM för att nå Generation Y. Vidare är också syftet att utreda CM och framtida CM-möjligheter för företag. LÄS MER

  5. 5. Är etik ett måste? - – En studie för att undersöka vad är etik för ICA Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tamar Törnert; Piret Soodla; [2009]
    Nyckelord :intressenterna; 3bl; inköpsstrategi; etisk inköp; etiska produkter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Författare: Piret Soodla, Tamar Törnert Handledare:Hervé Corvellec, Filippa Säwe Titel: Är etik ett måste? – En studie för att undersöka vad etik innebär för ICA Sverige. Bakgrund och problem: Att arbeta med etik inom hållbarhetsarbete är en viktig aspekt att ta hänsyn till, fast arbetet är kostsamt och komplext. LÄS MER