Sökning: "etik inom pr"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden etik inom pr.

  1. 6. Etik, ansvar och legitimitet : En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elin Helgesson; [2014]
    Nyckelord :Advocacy; Etik; PR-konsulter; påverkansarbete; Public Relations PR ; Legitimitet; Professionell etik;

    Sammanfattning : Titel: Etik, ansvar och legitimitet - En kvalitativ studie om hur PR-konsulter förhåller sig till professionell etik Författare: Elin Helgesson  Kurs, termin och år: MK032G Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C) C-uppsats, HT13, 2013-2014. Antal ord i uppsatsen: 19 468 ord. LÄS MER

  2. 7. Mötet med det okända : En kvalitativ studie om utvalda universitet och högskolors kriterier för köp av PR- och kommunikationstjänster

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Michelle Hallangen; Erika Olofsson; [2012]
    Nyckelord :Professionalism; PR; PR-konsult; PR-byrå; kundperspektiv; kommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Mötet med det okända - En kvalitativ studie om högskolor och universitets kriterier för köp av PR- och kommunikationstjänster Författare: Michelle Hallangen och Erika Olofsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Höstterminen 2012 Bakgrund: En stor del av forskningen inom PR handlar om kommunikatörerna och deras roller inom organisationer. Det finns inte mycket forskning om relationen mellan organisationer och PR-konsulter. LÄS MER

  3. 8. Om folk levde och tänkte fritt och agerade från sitt hjärta så är risken att allt skulle gå åt helvete : En studie om PR-byrån Studio Total som orsakat ett totalt samhällskaos

    M1-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Maria Eriksson; Charlotte Frandell; [2012]
    Nyckelord :Studio Total; gerillamarknadsföring; image; normativ etik; PR; medielogik; samhällsansvar;

    Sammanfattning : Studien analyserar den svenska PR-byrån Studio Total, som använder sig av gerillamarknadsföringsmetoder för att synas i den svenska mediala debatten. Företaget har fått stort genomslag genom att delvis utföra fiktiva reklamkampanjer som svenska folket och omvärlden har tagit del av. LÄS MER

  4. 9. Det nya Sverige. Studie av Public Relations inom politiken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Caroline Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Politik; medialisering; etik; makt; lobbning; PR-byråer; PR-strategier; opinionsbildning;

    Sammanfattning : Politiken i Sverige har de senaste åren blivit allt mer medialiserad, vilket innebär att medierna har en stor makt att påverka politiken indirekt eftersom det är via dem som nyheter och information sprids. Inom det politiska området har Public Relations (PR) fått ett allt större utrymme genom dess arbete med organisationer, politiska organ/ aktörer, journalister och media och så vidare. LÄS MER

  5. 10. Etik och strategiska bloggar: När bloggen blir PR-verktyg

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Josefin Alneberg; [2010]
    Nyckelord :Etik; bloggar; public relations; Black Ascot; Stefan The Swopper; sanning; transparens; dialog;

    Sammanfattning : Denna uppsats tar sin utgångspunkt i PR-världens anammande av bloggar. För denna studie undersöks bloggar som använts i PR- och marknadsföringssyfte där bloggens verkliga avsändare inte varit känd för majoriteten av bloggens läsare. LÄS MER