Sökning: "etik och marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden etik och marknadsföring.
1. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 2023 – Juni Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER
2. Convicted marketing content containing sexual depiction : An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: Marketing content containing sexual depiction.- An empirical study of social media platforms after a scandal's occurrence. LÄS MER
3. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER
4. SNUS ELLER GODIS
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine how young people experience the marketing and brand of VELO, a tobacco-free snus company based in Sweden. This from an ethical perspective, but also how it correlates to their use of the plattform Instagram, VELO’s primary marketing platform, and the use of influencers to promote the white portions. LÄS MER
5. Intimt på allvar? : en kvalitativ text- och bildanalys av den digitaliserade konkurrensen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade digitaliseringen har bidragit till en förändrad konkurrenskraft vilket har gjort det svårare för företag att uppnå unika fördelar och differentiering gentemot konkurrenterna. Den hårdnande konkurrensen har ökat kraven på företags sätt att tillmötesgå konsumenternas efterfrågan, behov samt utvecklandet av långsiktig lojalitet. LÄS MER