Sökning: "etik reklam marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden etik reklam marknadsföring.
1. De unga konsumenterna : En fokusgruppstudie om internetbaserad reklam
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : As it becomes increasingly common for children to be exposed to advertising on the internet at an early age, it becomes Crucial for companies to market themselves ethically. Children are daily exposed to an overwhelming amount of internet advertising, shaping their consumption habits and behavior. LÄS MER
2. Oetisk marknadsföring i sociala medier : ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Teorin som ställs i denna studie är att det utvecklats ny problematik i samband med uppkomsten av marknadsföring i sociala medier. I denna studie identifieras de etiska utmaningarna och hur konsumenterna påverkas av dem. LÄS MER
3. Att integrera etik i influencer marketing : en process för framgångsrikt arbete med influencer marketing ur ett etiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar hur de etiska problem och dilemman som finns i marknadsföringsmetoden influencer marketing kan arbetas med på ett bättre sätt. Detta görs utifrån perspektivet av hur byråer aktiva inom influencer marketing kan integrera arbetet med etik i influencer marketing för att på så sätt skapa bättre förutsättningar att minimera och lösa de etiska problem och dilemman som finns med arbetet. LÄS MER
4. Oetiskt eller inte? : Personliga attributens påverkan på konsumentreaktioner av oetisk marknadsföring
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Vart är kommunikationen på väg? - En jämförande analys mellan traditionella och moderna PR-byråers syn på kommunikationsteknologins utveckling samt sociala medier.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en djupare förståelse för hur traditionella PR-byråer och moderna PR-byråer ser på kommunikationsteknologins utveckling. Fokus är inriktat på sociala medier eftersom det är en stor del av teknologins utveckling och PR-branschens kommunikation. LÄS MER