Sökning: "etiska frågeställningar marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden etiska frågeställningar marknadsföring.
1. Mörk turism - digital marknadsföring, upplevelser och etiska aspekter : En fallstudie om Katakomberna i Paris & Benkyrkan i Prag
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en förståelse för de etiska aspekterna gällande digital marknadsföring och besökares framskrivna upplevelser av mörk turism. För att kunna besvara studiens frågeställningar, har en fallstudie gjorts med två fall: Katakomberna i Paris och Benkyrkan i Prag. LÄS MER
2. Neuromarketing : En kvalitativ studie, där svenska marknadsföringsexperters förhållningssätt till neuromarketing behandlas.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : I ett samhälle där konsumenter översköljs av information, har marknadsförare tvingats hitta nya vägar att nå ut med sitt budskap. Marknadsförare måste förutom att tränga igenom ett massivt brus av reklam, söka djup förståelse kring konsumenters beteenden. LÄS MER
3. Kan ett modeföretags varumärke gynnas av marknadsföring med pälshandel som del av deras CSR-arbete?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Corporate Social Responsibility, eller CSR har blivit något av en självklarhet hos företagenidag. Konsumenter accepterar inte barnarbete och de är miljömedvetna. Att ett företag haretiska och moraliska värderingar är inte bara viktigt ur just etiska och moraliska perspektivutan även för att kunna bygga och bevara ett starkt varumärke. LÄS MER
4. Spelansvar - Framtiden inom spelbranschen
Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att utifrån ett etiskt och moraliskt synsätt beskriva hur spelbolagen balanserar faktorerna lönsamhet och spelansvar. Detta är genomfört med en avgränsning till två svenska spelbolag, Svenska Spel och ATG. LÄS MER
5. Etik och strategiska bloggar: När bloggen blir PR-verktyg
Magister-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats tar sin utgångspunkt i PR-världens anammande av bloggar. För denna studie undersöks bloggar som använts i PR- och marknadsföringssyfte där bloggens verkliga avsändare inte varit känd för majoriteten av bloggens läsare. LÄS MER