Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Kan ett modeföretags varumärke gynnas av marknadsföring med pälshandel som del av deras CSR-arbete?
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Corporate Social Responsibility, eller CSR har blivit något av en självklarhet hos företagenidag. Konsumenter accepterar inte barnarbete och de är miljömedvetna. Att ett företag haretiska och moraliska värderingar är inte bara viktigt ur just etiska och moraliska perspektivutan även för att kunna bygga och bevara ett starkt varumärke. LÄS MER
2. Hållbarhetsredovisningens betydelse : Ur ett ägarperspektiv
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund och problem: Företagen har tvingats att redovisa sitt ansvarstagande på senare tid eftersom intressenterna vill erhålla information, på grund av att många intressenter aktivt väljer bort företag som har ett oetiskt agerande. Under 80- och 90- talet förändrades synen på företagens agerande när det handlade om barnarbete, miljöfarlig tillverkning och liknande, i och med detta ställdes det högre krav på det etiska ansvaret och därmed behövde företagen skapa struktur och rutiner för detta, vilket gjordes genom hållbarhetsredovisningen. LÄS MER
3. Juridikens inflytande på företagens sociala ansvar - Aktiebolagets inverkan på Corporate Social Responsibility
D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Företagens sociala ansvar är ett område som blivit alltmer aktuellt. Deras ansvar vid miljöförstöring, barnarbete, svältlöner, redovisningsskandaler etc har varit föremål för diskussioner och debatt världen över. Globaliseringen och dess effekter är en faktor som drivit utvecklingen inom området framåt. LÄS MER