Sökning: "etiskt ansvarstagande"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden etiskt ansvarstagande.
1. Uppförandekod och ansvarstagande i svensk banksektor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur ansvarstagande för att följa organisationers uppförandekod skapas bland medarbetarna i organisationen. Metod: Studien är kvalitativ med abduktiv ansats och består av en förstudie och åtta semi-strukturerade intervjuer med medarbetare på en svensk bank. LÄS MER
2. CSR-arbetet i praktiken : En kvalitativ studie som undersöker hur tre stora detaljhandelsföretag arbetar med CSR
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Bidragandet till en hållbar utveckling är en väsentlig faktor som ständigt är under förändring och utveckling. Numera inkluderas konceptet Corporate Social Responsibility (CSR) i förhållande till att uppnå legitimitet men även för att samhället kräver det. LÄS MER
3. Vad väger tyngst i vågskålen? En studie om hur konkurrenskraftigt miljömässigt, socialt och etiskt ansvarstagande inomvarumärkeskapital är för att skapa märkeslojalitet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Vad förmedlar lyxvarumärken i sina hållbarhetsrapporter? : En kvalitativstudie om CSR i lyxindustrin
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det har blivit alltmer vanligt att företag upprättar en hållbarhetsrapport och något som förväntas av intressenterna. Det krävs att företag tar ett ansvar för att samhället ska kunna drivas mot en hållbar framtid. Företag kan inte bara tänka på sitt ekonomiska ansvar utan även på sitt miljömässiga och sociala ansvar. LÄS MER
5. Att uttrycka hållbarhet i reklam - En undersökning om ansvarstagande design
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att diskutera och problematisera hur miljö och hållbarhet används och framställs i företags reklam för att uppnå en ökad förståelse för hur dessa ämnen visuellt kommuniceras. Genom att inta ett kvalitativt perspektiv avser uppsatsen undersöka hur den grafiska designern på ett ansvarstagande och transparent sätt kan kommunicera miljö och hållbarhet till en mottagare. LÄS MER