Sökning: "eva-karin"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet eva-karin.
1. Fritidshem och skola under 30 år : En studie av fritidspedagogers och lärares berättelser om samverkan för alla elever
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa kunskap om hur samverkan mellan fritidshem och skola skett och förändrats över tid med utgångspunkt från mötet mellan fritidspedagogprofessionen och lärarprofessionen. En viktig grund för detta intresse är vad samverkan mellan dessa professioner kan betyda för att förverkliga ”en skola för alla”. LÄS MER
2. Må bra ute! : En kvalitativ granskning av hur friluftslivets hälsoeffekter kommuniceras via svenska kommuners hemsidor.
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : Sveriges kommuner har ett stort ansvar för att informera om friluftsliv. Innehållet på kommunernas hemsidor avseende friluftslivets hälsoeffekter är tidigare relativt outforskat. Syftet med denna uppsats var att undersöka hur kommuner kommunicerar friluftslivets hälsoeffekter via sina hemsidor. LÄS MER
3. "Att bara göra en avbild tillfredsställer mig inte. Jag skall göra både ett självporträtt och en Erland Brand" : Erland Brands sena måleri
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Försvarsmaktens anpassningsförmåga under Coronakrisen
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Följande uppsats ämnar studera Försvarsmaktens anpassningsförmåga till att bli en stödjande enhet till det civila samhället under Covid-19 pandemins inledande nio månader. Detta kommer göras med utgångspunkt i Edward Deverell och Eva-Karin Olssons typologi gällande organisatorisk anpassningsförmåga. LÄS MER
5. Jag har det bättre nu : Hur några elever från gymnasiesärskolans nationella program upplevt bytet av skolform
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Alla barn och unga i Sverige har rätt till utbildning och för personer med intellektuell funktionsnedsättning finns möjligheten att följa grundsär- och gymnasiesärskolans läroplan istället för grund- och gymnasieskolans (SFS 2010:800). Denna studie utgår från ett elevperspektiv. LÄS MER