Sökning: "evaluate sustainability in purchasing"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden evaluate sustainability in purchasing.
1. Consumer attitudes towards blockchain food traceability technology in Sweden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The research utilizes a Discrete Choice Experiment to assess consumer preferences and determine blockchain-based food traceability's relative importance and utility in the food purchasing process. The study specifically tests five selected attributes of olive oil, including price, organic label, olive oil type, country of origin, and blockchain traceability. LÄS MER
2. Resurseffektiva förbättringsförslag vid leverantörsvalet för en reducerad klimatpåverkan
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : Med ett generellt ökat hållbarhetsfokus i samhället har Atlas Copco upplevt att de behövt vidareutveckla hållbarhetsarbetet i hela organisationen, vilket resulterade i att de 2021 anslöt sig till Science Based Targets initiative, samt att hållbarhet fått ett utökat fokus i företagets senaste treårsstrategi. Företagets nya ambition och målsättningar handlar om att reducera klimatpåverkan, där varje avdelning har i uppgift att finna lösningar och förbättringar för att nå dessa mål. LÄS MER
3. Affärsmodeller för cirkulära kontorsmöbler - En nulägesanalys av branschen för möbelrekonditionering
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : The irresponsible use and premature disposal of office furniture, influenced by current linear business models causes a high environmental impact and depletion of natural resources. Innovative and circular business models can be applied in order to close, narrow and slow down resource loops. LÄS MER
4. A maturity Assessment for Strategic and Sustainable Sourcing : A case study of a Swedish IT consultancy firm
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In recent years, the purchasing volume, measured as the percentage of a company's total turnover, has grown substantially and the competition expands over supply chains and external parties. As a result of this, the process of procuring goods and services provides businesses with the opportunity to add value through efficient strategies, resulting in excellent control over the sourcing process. LÄS MER
5. Carbon Footprints & Consumer Purchasing Decisions Online : A Case Study at Klarna Bank AB
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Sustainable consumption is used to describe consumer behaviors which aim to reduce environmental impact. One way of measuring sustainable consumption is by tracking products’ carbon footprint. LÄS MER