Sökning: "evaluation of marketing concept"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden evaluation of marketing concept.

  1. 1. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Michaela Matsson Amneteg; [2023-11-17]
    Nyckelord :Public Relations; PR; trovärdighet; förtroende;

    Sammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER

  2. 2. Konstruktionsoptimering av lastflakslämmar till bandvagn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Tim Uleander; [2022]
    Nyckelord :konstruktion;

    Sammanfattning : The work is comprised by concept development of cargo side flaps with focus on finding more independent cost-efficient solutions. The concept development process took place in cooperation with BAE Systems located in Örnsköldsvik, where they carry out design and production of vehicles as well as development of vehicle systems and marketing, primarily for military applications. LÄS MER

  3. 3. The Perception and Attitude of Tea Tourism from Tourists’ perspective : A case study of Longjing Tea

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Xinyue Li; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tea has a long history in China. The combination of the tea industry and tourism industry is conducive to promoting and disseminating tea culture. It can also bring more economic and cultural benefits to the tourism industry. Tea tourism focuses on participation, which brings tourists a personalized, experiential, and leisurely experience. LÄS MER

  4. 4. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Agnes Friberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER

  5. 5. Key components of building customer trust in the space industry : An investigation of the future of satellite applications

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Institutet för rymdfysik, Uppsalaavdelningen

    Författare :Josefine Nittler; Mattias Ahlsén; [2021]
    Nyckelord :School of Entrepreneurship; space; space industry; satellite; application; artificial intelligence; AI; trust; B2B; industrial marketing; explorative case study; SpaceCloud; Unibap; Entreprenörskolan; rymd; rymdindustri; satellit; applikation; artificiell intelligens; AI; förtroende; B2B; industriell marknadsföring; explorativ fallstudie; SpaceCloud; Unibap;

    Sammanfattning : This study is an empirical case study of the Swedish space- and automation company Unibap AB about how to build trust in the space industry. The space industry is distinctive in the way that space missions are at high stakes because of the high costs and the fact that the technology can not be modified after launch. LÄS MER