Sökning: "evenemang"
Visar resultat 21 - 25 av 412 uppsatser innehållade ordet evenemang.
21. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. LÄS MER
22. Utmaningar och pedagogiska metoder inom spektrumet social inkludering i ämnet idrott och hälsa: Med fokus på funktionsnedsatta elever och elever etniskkulturella minoritetsgrupper
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Inom ämnesområdet idrott och hälsa utgör social inkludering en betydandeutmaning. Styrdokumenten framhåller att pedagoger har ett ansvar att skräddarsy sinundervisning i enlighet med varje elevs unika behov och förutsättningar. LÄS MER
23. Smarta kontrakt för säkrare biljettköp : Osäker andrahandsmarknad
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och analysera hur smarta kontrakt kan lösa de utmaningar som finns på biljettmarknaden, och utifrån det kommer ett förslag på lösning presenteras på hur en förbättrad biljettmarknad med hjälp av smarta kontrakt kan se ut. För att komma fram till resultatet har sju semistrukturerade intervjuer genomförts med respondenter inom fotbollsbranschen. LÄS MER
24. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
25. Identitetskommunikation för ett län : Lyfta Blekinges kultur och historia med visuella maskotar
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Identitetskommunikation är ett sätt för ett samhälle att berätta om sig själv och vad som finns att göra samt uppleva i deras samhälle. För att framföra identitetskommunikation för Blekinge skapade vi tre olika maskotar som är kopplade till VisitBlekinge, vilket är ett bolag som jobbar med besöksnäringen. LÄS MER