Sökning: "evenemang"

Visar resultat 6 - 10 av 412 uppsatser innehållade ordet evenemang.

  1. 6. Creating safe, lively and attractive street spaces in city centres : A case study of Nygatan and Järnagatan in Södertälje

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Bakhaya Jeanette; Felicia Norlin; [2023]
    Nyckelord :sustainability; safe; alive; attractive; street space; city centre; street; design; urban form; mobility; environment; social; enjoyment; movement; public places; pedestrian friendly; hållbarhet; trygg; levande; attraktiv; gaturum; stadskärna; gata; utformning; stadsform; mobilitet; miljö; socialt; njutning; rörelse; offentliga platser; gångvänligt;

    Sammanfattning : Throughout time, cities have been built in different ways and city structures can look different in different places in the world. The urban planning ideal has changed and small narrow alleys in the city have today been replaced by large roads adapted for cars. LÄS MER

  2. 7. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER

  3. 8. Investigation of Key Performance Indicators for Multi-Functional Arenas : A Case Study on Avicii Arena and Annexet

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kevin Lai; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Globe Arena Fastigheter AB SGAF ; Avicii Arena; Annexet; Key Performance Indicators KPI ; events; visitors; electricity consumption; heating consumption; cooling consumption; Data reduction; energy consumption; fluctuations; energy systems; Correlation Analysis; outdoor temperature; event types; Stockholm Globe Arena Fastigheter AB SGAF ; Avicii Arena; Annexet; Nyckeltal; evenemang; besökare; elektricitetsförbrukning; värmeförbrukning; kylförbrukning; Data reduktion; energiförbrukning; fluktuationer; energisystem; korrelationsanalys; utomhus temperatur; evenemangstyper;

    Sammanfattning : This thesis is a collaboration with Stockholm Globe Arena Fastigher AB (SGAF) and focuses on a case study involving the multi-functional arenas Avicii Arena and Annexet in Stockholm, Sweden. The objective of this study is to investigate Key Performance Indicators (KPI) that can sufficiently measure and evaluate monthly and yearly electricity, heating and cooling consumption while considering events and visitors. LÄS MER

  4. 9. Sambandet mellan turism, evenemang och boendekapacitet : En kvalitativ fallstudie av evenemangstaden Östersund.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Sofia Ekeroot; Thea Konradsson; [2023]
    Nyckelord :evenemang; boendekapacitet; evenemangsturism; evenemangsportfölj; Östersund;

    Sammanfattning : Ett evenemang kan användas som ett verktyg för ökad turism bland destinationer. För att arrangera evenemang och attrahera turister krävs det att det finns boendemöjligheter på destinationen. Efterfrågan av boende på en destination varierar och evenemang är en vanlig anledning till ojämna flöden av turister. LÄS MER

  5. 10. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER