Sökning: "event marknadsföring analys"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden event marknadsföring analys.
1. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
2. Instagram Content Publishing and Its Effect on Stock Prices for Swedish Firms : A multiple case study on the economic effect of social media publishing for firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background. Instagram as a social media platform is used by firms as both a com- munication, marketing and promotion tool. In analyses of firms on Twitter, several authors have found connections between positive changes in stock returns and posts on Twitter regarding the firm, both from and about the firm. LÄS MER
3. Hembygdsföreningar och deras utmaningar inom besöksnäringen : En jämförande studie om hembygdsföreningar i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I denna studie har hembygdsföreningar studerats utifrån deras roll inom besöksnäringen. Mer specifikt har två hembygdsföreningar i Värmland jämförts med varandra. Detta för att kunna se vilka utmaningar som finns, samt på vilka sätt historia förmedlas för att locka besökare. LÄS MER
4. Relationsmarknadsföringens paradox
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
5. Värdeskapande inom idrottsevenemang : Hur arbetar arrangörer för att främja ett högt upplevt kundvärde hos sina deltagare?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : I Sverige har vi flera stora idrottsevenemang som var för sig lockar tiotusentals deltagare varje år. Arrangörerna av dessa idrottsevenemang har i uppgift att leva upp till varje deltagares (kunds) förväntningar och tillfredsställa deras behov. LÄS MER