Sökning: "event sponsorer"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden event sponsorer.
1. En öppen mötesplats för alla : En flerfallstudie om bemötandet av politiska events intressenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Många politiska event har som syfte att vara en öppen mötesplats för alla, vilket gör att denna typ av event kan anses som komplexa. Dessa komplexa event har många aktörer, både offentliga och privata, som har en påverkan eller påverkas av att vara en del av ett politiskt event. Med teoretisk term benämns dessa aktörer som intressenter. LÄS MER
2. Kan företag påvisa en positiv effekt av sin sponsring? : En explorativ studie om hur företag mäter effekten av sin sponsring samt hur sponsring påverkar deras varumärkesimage
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Att sponsra idrottsorganisationer är ett väletablerat och vanligt förekommande fenomen bland företag. Miljontals kronor pumpas in i olika idrottsorganisationer med syfte att förbättra företags anseende om deras verksamhet samt varumärke. LÄS MER
3. Patentera mera? Portföljbolags innovation efter börsnotering : En eventstudie på svenska marknaden om hur PE- och VC- sponsorer påverkar portföljbolags innovationsnivå efter börsnotering.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Flera studier har utforskat effekterna portföljbolag utsätts för under ägandeperioden och i samband med tiden efter avyttring, men ingen har studerat PE- och VCaktörernas effekt på portföljbolagens innovation i Sverige. I aktörernas strävan att avyttra portföljbolagen till högre säljmultipel, befarar forskare att negativa konsekvenser till följd av sponsorskapet kan uppstå. LÄS MER
4. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. LÄS MER
5. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER