Sökning: "event sponsorer"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden event sponsorer.

  1. 1. En öppen mötesplats för alla : En flerfallstudie om bemötandet av politiska events intressenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Vissgården; Liv Krusell Weidling; [2021]
    Nyckelord :organization; event; political event; stakeholder; treatment; organisation; event; politiska event; intressent; bemötande;

    Sammanfattning : Många politiska event har som syfte att vara en öppen mötesplats för alla, vilket gör att denna typ av event kan anses som komplexa. Dessa komplexa event har många aktörer, både offentliga och privata, som har en påverkan eller påverkas av att vara en del av ett politiskt event. Med teoretisk term benämns dessa aktörer som intressenter. LÄS MER

  2. 2. Kan företag påvisa en positiv effekt av sin sponsring? : En explorativ studie om hur företag mäter effekten av sin sponsring samt hur sponsring påverkar deras varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Ahlin; Klara Hällerfors; [2020]
    Nyckelord :Brand Equity; Effect measurement; Goal setting; Sponsorship; Sport; Trademark.; Brand Equity; Effektmätning; Idrott; Målsättning; Sponsring; Varumärke.;

    Sammanfattning : Att sponsra idrottsorganisationer är ett väletablerat och vanligt förekommande fenomen bland företag. Miljontals kronor pumpas in i olika idrottsorganisationer med syfte att förbättra företags anseende om deras verksamhet samt varumärke. LÄS MER

  3. 3. Patentera mera? Portföljbolags innovation efter börsnotering : En eventstudie på svenska marknaden om hur PE- och VC- sponsorer påverkar portföljbolags innovationsnivå efter börsnotering.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Elias Claesson; Axel Jungerth; [2020]
    Nyckelord :finans; PE; VC; innovation; patent; IPO; initial public offering; regression; panel data; quantitative analysis; portfolio company; sponsor; börsintroduktion; finansbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Flera studier har utforskat effekterna portföljbolag utsätts för under ägandeperioden och i samband med tiden efter avyttring, men ingen har studerat PE- och VCaktörernas effekt på portföljbolagens innovation i Sverige. I aktörernas strävan att avyttra portföljbolagen till högre säljmultipel, befarar forskare att negativa konsekvenser till följd av sponsorskapet kan uppstå. LÄS MER

  4. 4. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Kevin Shaw; [2019]
    Nyckelord :Esports; Sponsorship; Brand equity; Brand awareness; Brand associations; Perceived quality; Brand loyalty; Perceived fit; Brands; Marketing; Event; Dreamhack; Counter-Strike; Esport; Sponsring; Varumärkeskapital; Varumärkesmedvetenhet; Varumärkesassociationer; Upplevd kvalité; Varumärkeslojalitet; Upplevd passform; Varumärken; Marknadsföring; Evenemang; Dreamhack; Counter-Strike;

    Sammanfattning : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. LÄS MER

  5. 5. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Olofsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER