Sökning: "event strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden event strategi.

  1. 1. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Fosselius; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; Innovation; Strategies; Events; Covid-19; Innovation in crisis; Post-Covid; Digitalization; Tourism; Krishantering; Innovation; Strategier; Evenemang; Covid-19; Innovation i kris; Post-Covid; Digitalisering; Turism;

    Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER

  2. 2. Anhörigas upplevelser av avancerad vårdplanering för personer med demenssjukdom med fokus på vård i livets slutskede : en litteraturstudie

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Annie Löfquist; Katarina Leifsdotter Glavonjic; [2023]
    Nyckelord :Advanced care plan; Dementia; Experience; Family; Patient care planning; Avancerad vårdplanering; Demenssjukdom; Upplevelser; Familj; Vårdplan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Var tredje sekund insjuknar en person i demenssjukdom i världen. Demenssjukdom är en progressiv sjukdom som medför förlust av den mentala kapaciteten och individen får svårare att vara delaktig i beslut. Att vara anhörig till en person med demenssjukdom är utmanande då ens närstående sakta försvinner. LÄS MER

  3. 3. Krishantering inom familjeföretag : En kvalitativ studie om hur små familjeägda restauranger hanterat covid-19 krisen

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Vian Ishak; Fatma Zerom; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; small business; family business; restaurant industry; covid-19; strategy; culture; management; entrepreneurial ecosystem; replacement planning; Krishantering; småföretag; familjeföretag; restaurangbranschen; covid-19; strategi; kultur; management; entreprenöriella ekosystem; ersättningsplanering;

    Sammanfattning : Background: A crisis can be defined as a circumstance or event that threatens a company's performance and indicates the need to take action within the company to prevent potential losses. Companies and industries are affected by crises in different ways, and the nature of the crisis can also affect performance. LÄS MER

  4. 4. Äta som en häst, en osmaklig kostnad i vår samtid : en fallstudie om hur ridskolor hanterar kostnadsökningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Elsa Mandal Hreggvidsdóttir; Jerry Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Beslutsfattande; strategi; kostnadsökning; strategisk ledning; ridskolor; Decision making; strategy; cost increase; strategic management; riding schools;

    Sammanfattning : Det är ett ansträngt ekonomiskt läge i Sverige, både för hushåll och näringsverksamheter som drabbats av höjda kostnader till följd av inflation, energikris och kriget i Europa. Lantbrukarna är några av dem som drabbats hårt då priset på insatsvaror inom jordbruket ökat kraftigt (Jordbruksverket 2022). LÄS MER

  5. 5. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER