Sökning: "eventmarknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet eventmarknadsföring.

  1. 16. Eventmarknadsföringens ingredienser : En studie i olika branschers eventmarknadsföring

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica de Hevesy; Anna Aggeryd; Cecilia Öhrner; [2010]
    Nyckelord :eventmarknadsföring; event marketing;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Event - ett relationsskapande verktyg

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Katarina Eriksson; Maja Sollerud; [2010]
    Nyckelord :eventmarknadsföring; relationer; kommunikation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Event – ett relationsskapande verktyg Nyckelord: eventmarknadsföring, relationer, kommunikation Frågeställning: Hur fungerar event som ett relationsskapande verktyg? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur event påverkar, förstärker och utvecklar relationen mellan företag (uppdragsgivare) och konsument (besökare). Metod: Det är en kvalitativ studie med ett deduktivt angreppssätt. LÄS MER

  3. 18. - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! : En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ida Södersten; Ida Östman; [2010]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; eget event; interaktion; kommunikation; upplevelser; varumärket; nyskapande unikt;

    Sammanfattning : Titel: - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event. Författare: Ida Södersten och Ida Östman Handledare: Yvonne von Friedrichs Problemformulering: Hur skapar företag ett eget event och vilka variabler är av betydelse? Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och öka förståelsen kring de variabler som är betydelsefulla när företag skapar ett eget event. LÄS MER

  4. 19. Eventmarknadsföring här för att stanna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi; Ämnesavdelningen för företagsekonomi

    Författare :Kristofer Schönborg; Martin Boholm; [2010]
    Nyckelord :eventmaknadsföring; kundrelation; relationsmarknadsförning;

    Sammanfattning : Syfte: I dagens samhälle överöses människan av budskap av diverse företag vilket har lett till att konsumenterna inte längre reagerar på budskapet lika effektivt som förr. Event marknadsföring är en marknadsföringskanal där företaget kan möta kunden på ett mer rättvist sätt samtidigt som differensen urskiljer sig från andra företag. LÄS MER

  5. 20. Fest på gång? : En studie om Eventmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Viktoria Antar; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER