Sökning: "evolution gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden evolution gaming.

  1. 1. Digital Front End Algorithms for Sub-Band Full Duplex

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Midhat Rizvi; Khaled Al-Khateeb; [2023]
    Nyckelord :Adjacent Channel Leakage Ratio; Bit Error Rate; Clipping and Filtering; Crest Factor Reduction; Digital front end; Digital Pre-Distortion Error Vector Magnitude; Frequency Division Duplex; Power Amplifier; Peak to Average Power Ratio; Peak Cancellation Crest Factor Reduction; Sub Band Full Duplex; Self-Interference Cancellation; Signal-to-Interference Noise Ratio; Signal-to-Noise Ratio; Turbo Clipping; Time Division Duplex; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Sub-band full duplex is a new communication scheme technology, where a single frequency band is partitioned into sub-bands for downlink (DL) and up-link(UL) transmissions, and both can take place simultaneously. The idea behind the sub-band full duplex development is to improve the throughput, and coverage and reduce the latency of the UL communication by allowing the UL reception during the DL transmission. LÄS MER

  2. 2. Spelutvecklares syn på free to play modellen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emil Körnung; Mikael Gustavsen; [2023]
    Nyckelord :Free to play; inkomstmodeller; battle pass; loot boxes; spelutveckling;

    Sammanfattning : In free-to-play (F2P) games, development has rapidly progressed in recent years with the introduction of numerous new games as well as new revenue models. In 2014, a survey was conducted to understand how game developers themselves viewed the genre and its revenue models, but since then, there have been changes in the F2P model and the gaming industry. LÄS MER

  3. 3. The currency of influence: a study of the external impact of Teamfight Tactics' metagame and its effect on player strategy.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :John Widmark; Sonja Anders; [2023]
    Nyckelord :Teamfight Tactics; Metagame; Influence; Competitive Gaming; Game Design; Player Behavior;

    Sammanfattning : This research paper presents a study of the Teamfight Tactics (Riot Games, 2019) metagame and its evolution over time. For this research purpose, we have defined metagames as the ways in which games exist within broader social and cultural contexts. LÄS MER

  4. 4. Språkliga asymmetrier och engelskans funktion i kommunikation mellan svenskspråkiga gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Rasmus Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Superdiversity; bilingualism; translanguaging; co-op games; gaming; Superdiversiteetti; monikielisyys; limittäiskielisyys; kaksinpeli; videopeli; Superdiversitet; flerspråkighet; transspråkande; co-op spel; spelande;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från perspektivet att alla elever i den svenska gymnasieskolan på ett eller annat sätt är flerspråkiga. Den virtuella kontexten och globalisering har bidragit till att ungdomar i gymnasieåldern möter och engagerar sig i sociala kontexter där engelskan fyller ett viktigt kommunikativt syfte. LÄS MER

  5. 5. Real-Time Inspired Hybrid Scheduler for 5G New Radio

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Tommy Andersson; [2022]
    Nyckelord :5G NR; Network Scheduling; Real-Time Scheduling; Cloud Gaming; Quality of Experience;

    Sammanfattning : As an increasing position of the world’s communication moves towards the cloud and wireless solutions the requirement for good throughput and low delay increases. One step towards meeting higher requirements is the move from 4G Long Term Evolution (LTE) to 5G New Radio (NR). LÄS MER