Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Real-time refraction through multiple layers using image-space method with inline ray tracing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daniel Parhizgar; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Although modern hardware allows us to use ray tracing in real-time, ray traced refractions are still demanding due to its need to generate multiple rays recursively in order to fully refract through a multi-layered object. With the recent release of inline ray tracing, it is possible to traverse and register ray hits inside a fragment shader. LÄS MER

  2. 2. BYGGPROJEKTERING I TEKLA - REVIT : En jämförelse av programvarorna Tekla Structures och Revit Structures

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Sam Matini; Alex Forsberg; [2020]
    Nyckelord :Teka Structure; Revit Structure; projektering; modellering; ritningsframställning;

    Sammanfattning : I detta examensarbete studeras programvarorna Tekla Structures och Revit Structures djupgående under projekteringsfasen. En fallstudie ligger till grund för att jämföra programvarorna, med syfte att hjälpa byggkonstruktörer i valet mellan respektive programvara. LÄS MER

  3. 3. CARL MICHAEL BELLMAN - En remediering

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Kevin Bergsten; [2013]
    Nyckelord :Bellman; kulturarv; remediering; 3D - grafik; virtuell karaktär;

    Sammanfattning : I detta examensarbete skapades illustrationer och modeller i digital 3D-grafik, föreställande den svenske skalden Carl Michael Bellman (1740 - 1795). Förebild för arbetet var en 2D-bild i detta fall Per Krafft d.ä:s (1724 - 1793) målning av Bellman från 1779. LÄS MER

  4. 4. Z Excursion : Spel-bidrag till Swedish Game Awards

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Tobias Nylin; [2012]
    Nyckelord :3D; Retro graphics; game; video game; game development; Swedish Game Awards; SGA; Platformer; Platform Game; Side Scroller; First Person Platformer; First Person Shooter; Retro grafik; retrografik; spel; tv-spel; spelutveckling; plattformsspel; förstapersonsvy; förstapersonsskjutare; 3D; Swedish Game Awards; SGA; Side Scroller; First Person Platformer; First Person Shooter; st Person View; FPS; XNA; Xbox 360; Z Excursion;

    Sammanfattning : This report describes my degree project. For my degree project I made a demo for a game idea that I've developed, and implemented for use with Xbox 360. The idea was about converting the feeling and gameplay of old 2D side-scrolling platform games into 3D, viewed from a first-person perspective. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av terräng ochpartikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terrain; Heightmap; Particle effects; Particle system; Vertex Buffer Object; LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terräng; Höjdkarta; Partikeleffekter; Partikelsystem; Vertex Buffer Object;

    Sammanfattning : Denna rapport ar resultatet av ett examensarbete som har utforts vid institutionen for informationsoch kommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Hogskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapporten presenterar ett arbete dar examensarbetarna har utvecklat en terrang med hojdskillnader och ljussattning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter (GPU implementering) som visar olika monster samt en kamera for att kunna observera spelvarlden fran alla mojliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER